#
ایرپاد

AirPods Pro 3: شایعات مربوط به تاریخ انتشار، پیش‌بینی قیمت و 5 ویژگی مورد انتظار

تقریباً دو سال از زمان عرضه Apple AirPods Pro 2 می‌گذرد که به عنوان یکی از بهترین ایربادهای موجود در بازار، مورد تحسین طرفداران و کارشناسان قرار گرفت و از رقبایی مانند سونی و Bose پیشی گرفت. اکنون، انتظار برای نسل سوم AirPods Pro و قابلیت‌های جدید آن بالا رفته و شایعات و اخبار زیادی در این زمینه منتشر شده است.

AirPods Pro 3: آنچه تاکنون می‌دانیم و شایعات

طراحی

دو نسل اول Apple AirPods Pro از نظر ظاهری تقریباً غیرقابل تشخیص بودند و تنها تفاوت‌های عمده در بخش داخلی آن‌ها وجود داشت. اما اگر گزارش سال ۲۰۲۳ مارک گورمن از بلومبرگ را باور کنیم، این موضوع ممکن است تغییر کند. گورمن سال گذشته گزارش داد که” انتظار می‌رود AirPods Pro 3 طراحی جدیدی داشته باشد.”

هنوز اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع در دست نیست، اما به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد در بخش طراحی همچنان AirPods و AirPods Pro را به وضوح از هم متمایز کند. دلیل این امر این است که نسل سوم AirPods در سال 2021 با طراحی جدیدی عرضه شد که بسیار شبیه به AirPods Pro بود و ساقه بلند معروف را با یک طراحی جمع‌وجورتر و کوتاه‌تر جایگزین کرد.

سخت‌افزار و مشخصات

Apple AirPods Pro 2 از تراشه H2 استفاده می‌کند، اما انتظار می‌رود AirPods Pro 3 به یک تراشه سریع‌تر و قدرتمندتر، احتمالاً تراشه H3، مجهز شود. تراشه H2 قابلیت‌هایی مانند حذف نویز فعال (ANC)، EQ تطبیقی، عملکرد سیری و سوئیچ سریع را فراهم می‌کند. تراشه H3 احتمالاً تمام این کارها را انجام می‌دهد و علاوه بر آن، قدرت بیشتری برای ویژگی‌های اضافی که اپل قصد دارد به نسل سوم AirPods Pro اضافه کند، فراهم می‌کند.

به گفته گورمن، یکی از این ویژگی‌ها می‌تواند مربوط به سلامت باشد. این روزنامه‌نگار حوزه فناوری می‌گوید که اپل در حال کار بر روی یک ویژگی تست شنوایی و همچنین توسعه سنسورهایی برای اندازه‌گیری دمای بدن است که گفته می‌شود دقیق‌تر از آخرین مدل‌های Apple Watch و Apple Watch Ultra هستند.

از نظر کیفیت صدا، می‌توان انتظار بهبودهای بیشتری در ANC و صدای lossless را داشت که اپل در هر نسخه جدید AirPods Pro آنها را بهبود می‌بخشد.

عمر باتری

در مورد بهبودهای قابل توجه در عمر باتری AirPods Pro 3 اطلاعات زیادی در دسترس نیست. AirPods Pro 2 در حال حاضر تا 30 ساعت زمان گوش دادن و 24 ساعت زمان مکالمه با یک بار شارژ در صورت استفاده با کیس شارژ ارائه می‌دهد. خود ایربادها تا شش ساعت زمان گوش دادن مستقل ارائه می‌دهند. با فعال بودن Spatial Audio و Head Tracking، این زمان به حدود 5.5 ساعت کاهش می‌یابد.

AirPods Pro 3

تاریخ عرضه AirPods Pro 3

مینگ-چی کو، یکی از تحلیلگران مشهور اپل، معتقد است که ممکن است AirPods Pro 3 را در اواخر سال 2024 یا اوایل 2025 ببینیم، در حالی که گورمن عرضه آن را در اواخر سال 2025 پیش‌بینی می‌کند. با توجه به اینکه اپل سال گذشته یک AirPods Pro 2 بروز شده با شارژ USB-C عرضه کرد، بسیاری بر این باورند که انتشار نسخه جدید در سال 2025 محتمل‌تر است. سه سال بین AirPods Pro (اکتبر 2019) و AirPods Pro 2 (سپتامبر 2022) فاصله بود، بنابراین اگر اپل قصد دارد به این چرخه انتشار ادامه دهد، اواخر سال 2025 محتمل‌ترین تاریخ انتشار برای AirPods Pro 3 است.

قیمت AirPods Pro 3

دو نسل قبلی AirPods Pro با قیمت 249 دلار عرضه شدند و در حال حاضر هیچ نشانه‌ای مبنی بر قیمت متفاوت AirPods 3 وجود ندارد. با این حال، بسته به میزان خاص بودن بروزرسانی‌ها و البته هزینه مواد، احتمال افزایش قیمت وجود دارد.

5 ویژگی مورد انتظار در AirPods Pro 3

  1. پشتیبانی بهتر از اندروید: AirPods Pro دارای ویژگی‌های مختلفی است که فقط در iOS قابل استفاده هستند، مانند Find My و head-tracking spatial audio. در حالی که منطقی است که اپل برخی از ویژگی‌ها را در اکوسیستم اپل نگه دارد، پشتیبانی بیشتر از پلتفرم‌های دیگر می‌تواند به اپل این امکان را بدهد که سهم بیشتری از بازار ایربادهای هوشمند را به دست آورد.
  2. انعطاف‌پذیری و بهبود ANC: ویژگی Adaptive Transparency که در AirPods Pro 2 معرفی شد، یک ارتقاء خوشایند بود که صداهای بلند، خشن یا با فرکانس بالا را کاهش می‌دهد. اما ارتقاء بیشتر این است که به کاربران امکان تنظیمات حذف نویز بیشتری داده شود و بسته به خواسته‌ها و نیازهای شنیداری هر فرد، یک تجربه قابل تنظیم‌تر را ارائه دهد. Adaptive Audio در حال حاضر به عنوان ترکیبی بین حالت transparency و ANC کامل عمل می‌کند و به خوبی کار می‌کند، اما گوش همه متفاوت است، بنابراین خوب است که اپل با ارائه تنظیمات قابل تنظیم برای دقت بیشتر ANC این موضوع را تصدیق کند.
  3. بهبود کیفیت صدا: AirPods Pro 2 با کیفیت صدای بالا عرضه می‌شود، اما از زمان عرضه Pro 2، سونی و Bose از اپل در این زمینه پیشی گرفته‌اند. یک تراشه و پردازنده ارتقا یافته به این امر کمک می‌کند، اما اگر اپل بخواهد یکی از رهبران بازار ایربادهای هوشمند باقی بماند، باید واقعاً در اینجا ارتقاء قابل توجهی ایجاد کند.
  4. بهبود عمر باتری: در حالی که عمر باتری فعلی 30 ساعت با کیس شارژ USB-C و شش ساعت گوش دادن با یک بار شارژ قابل توجه است، اما پیشرو در بازار نیست. سونی WF-1000XM5 هشت ساعت زمان گوش دادن با یک بار شارژ را ارائه می‌دهد.
  5. رنگ‌های بیشتر: این مورد بیشتر یک فانتزی است تا یک نیاز ضروری، اما آیا وقت آن نرسیده است که اپل از AirPods Max خود پیروی کند و AirPods Pro را در رنگ‌های متنوع ارائه دهد؟

شما از کدام مدل ایرپاد استفاده می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا