#
آموزشآیفون

چگونه از تمام قدرت لنز ۴۸ مگاپیکسیلی آیفون ۱۵ خود استفاده کنید؟

یکی از ارتقاهای ویژه سیستم دوربین آیفون ۱۵، افزایش رزولوشن لنز اصلی به ۴۸ مگاپیکسل است که با آیفون ۱۵ پرو برابری می‌کند. با این حال، هر دو دوربین به طور پیش‌فرض تصاویر ۲۴ مگاپیکسلی را برای صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی شما ثبت می‌کنند. در ادامه نحوه‌ی استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۵ را برای ثبت جزئیات بیشتر باهم مرور می‌کنیم.

📸 دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اپل

اپل اولین دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی خود را با آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس با قابلیت عکاسی ProRAW عرضه کرد در حالی که آیفون ۱۴ از لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کرد.

با این حال، تمام مدل‌های آیفون ۱۵ دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی هستند. در حالی که ۱۵ پرو و پرو مکس می‌توانند با فرمت ProRAW عکس بگیرند، حالت جدید HEIF Max 48MP نیز وجود دارد که تمام مدل‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

اگرچه حالت جدید HEIF Max 48MP تصاویر با وضوح بالا را در اندازه‌های فایل بسیار کوچک‌تر در حدود ۵ مگابایت فعال می‌کند، اما به دلایلی اپل آن را بصورت پیشفرض فعال نمی‌کند.

اما زمانی که می‌خواهید بیشترین جزئیات را ثبت کنید، استفاده از قدرت کامل ۴۸ مگاپیکسلی سیستم دوربین آیفون ۱۵ همان چیزی است که به دنبالش هستید. این امر امکان کراپ و ویرایش‌های آزادانه‌تر را فراهم می‌کند.

نحوه استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۵ (و همچنین ۱۵ و ۱۴ پرو)

نکته: اندازه‌ی تصاویر ۴۸ مگاپیکسلی ProRAW در مدل‌های پرو بین ۷۵ تا ۱۰۰ مگابایت متغیر است، در حالی که فرمت HEIF Max جدید کیفیت بهبودیافته را در اندازه‌ی فایل‌های حدود ۵ مگابایت در ۱۵/Plus و ۱۵ Pro/Pro Max ارائه می‌دهد.

use 48MP iPhone 15 camera 1
  1. برنامه Settings را در آیفون ۱۵/۱۵ پلاس، ۱۵ پرو/پرو مکس یا آیفون ۱۴ پرو/پرو مکس خود باز کنید.
  2. به پایین بروید و روی Camera ضربه بزنید.
  3. اکنون Formats را در بالا انتخاب کنید.
  4. روی ضامن کنار ProRAW & Resolution Control ضربه بزنید.
    • مورد دوم فقط در آیفون ۱۵/۱۵ پلاس به صورت Resolution Control نمایش داده می‌شود.
  5. در آیفون ۱۴ و ۱۵ پرو و پرو مکس، روی Pro Default ضربه بزنید و HEIF Max (تا ۴۸ مگاپیکسل) یا ProRAW Max (تا ۴۸ مگاپیکسل) را انتخاب کنید.
  6. اکنون برنامه‌ی Camera را باز کنید و مطمئن شوید که HEIF MAX یا RAW MAX در گوشه بالا نشان داده شده و خط نخورده باشد، حالا می‌توانید عکس بگیرید. 😁

به یاد داشته باشید:

  • از فاصله کانونی پیش‌فرض ۱x استفاده کنید، تغییر آن باعث می‌شود به عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی بروید.
  • عکس‌های زنده (Live Photos) با HEIF Max کار نمی‌کنند.
  • HEIF MAX یا RAW MAX را فشار داده و نگه دارید تا بین حالت‌های با وضوح بالا جابه‌جا شوید.
  • همچنین می‌توانید از برنامه‌های شخص ثالث مانند Halide یا Camera+ برای گرفتن تصاویر کامل ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کنید.

تنظیمات ذخیره HEIF Max یا ProRAW

همچنین می‌توانید انتخاب کنید که تنظیمات ProRAW یا HEIF Max را در برنامه دوربین روشن نگه دارید تا در هنگام باز کردن دوربین پیش‌فرض، به جای اینکه ریست شود، در حالت روشن باقی بماند. برای این کار به Settings > Camera > Preserve Settings > Apple ProRAW & Resolution Control بروید.

نظر شما در مورد دوربین ۴۸ مگاپیکسلی جدید آیفون ۱۵ و گزینه‌ی HEIF Max چیست؟ نظرات خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید!

#دوربین_آیفون #آیفون_15 #HEIF_MAX #ProRAW #iPhone_Camera #iPhone15

AppleFarsi.com – دنیای اپل به زبان فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا