#
آموزشمک

چگونه صفحه نمایش مک‌بوک خود را تمیز کنیم؟

داشتن نمایشگر کثیف یکی از معضلات دارندگان کامپیوتر و خصوصا لپ‌تاپ است. اگر شما هم جزو قربانیان این ماجرای غم‌انگیز هستید، جای نگرانی نیست! با ما همراه باشید تا با بهترین روش‌های تمیز کردن صفحه‌نمایش بدون آسیب رساندن به دستگاه ارزشمندتان آشنا شوید.

قدم اول: آماده‌سازی

  1. دستگاه خود را خاموش و از برق جدا کنید.
  2. یک دستمال میکروفیبر را دم دست داشته باشید. این دستمال‌ها به خاطر داشتن بار الکتریکی مثبت به‌خوبی ذرات گرد و خاک را جذب می‌کنند و برای تمیز کردن کلی دستگاه فوق‌العاده هستند.

قدم دوم: تمیز کردن نمایشگر

  1. ابتدا با دستمال میکروفیبر خشک، گرد و خاک را از صفحه نمایش پاک کنید.
  2. حال دستمال را با کمی آب مرطوب کنید. به هیچ وجه از محلول‌های شیشه‌شوی یا دیگر پاک‌کننده‌های حاوی آمونیاک یا استون استفاده نکنید.
  3. یک راه حل بهتر استفاده از ترکیب مساوی الکل ایزوپروپیل ۷۰% و آب مقطر است. برای راحتی کار می‌توانید آن را داخل یک بطری اسپری کوچک بریزید. توجه کنید که همیشه محلول را روی دستمال بزنید، نه مستقیم روی صفحه نمایش.
  4. صفحه نمایش را به آرامی پاک کنید تا لکه یا اثری از کثیفی باقی نماند. محلول الکل به‌سرعت خشک می‌شود، ولی عجله نکنید و قبل از روشن کردن دستگاه مطمئن شوید سطح کاملا خشک شده باشد.

نکته: اگر از نمایشگرهایی با پنل mini-LED (مثل Apple Studio Display) استفاده می‌کنید، احتمالا یک دستمال مخصوص با روکش نانو در جعبه‌ی آن پیدا خواهید کرد. اما نکته مهم این است که دستمال اورجینال اپل هم یک دستمال میکروفیبر است و دستورالعمل کار با آن، مشابه نمایشگرهای معمولی است.

🧽 دستمال میکروفیبر؛ ابزار جادویی این دستمال‌ها به خاطر ساختارشان، بدون نیاز به محلول‌های تمیزکننده می‌توانند بسیاری از گرد و خاک‌ها و کثیفی‌ها را از سطوح صیقلی مثل صفحه نمایش جذب کنند. یک تکه کوچک از آن را همیشه دم دست داشته باشید.

☠️ هشدار: پاک‌کننده‌های متفرقه را فراموش کنید بسیاری از پاک‌کننده‌های خانگی و تجاری حاوی موادی هستند که به مرور زمان و با استفاده مداوم، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پوشش حساس نمایشگر شما وارد می‌کنند. فقط از آب و در صورت نیاز، ترکیب الکل ۷۰ درصد و آب مقطر فراتر نروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا