#
اخبار اپل

iOS 17.5: چه قابلیت‌های جدیدی به آیفون شما اضافه شده است؟

اپل، بروزرسانی iOS 17.5 را برای عموم کاربران در روز دوشنبه و حدود دو ماه پس از انتشار iOS 17.4 عرضه کرد. این بروزرسانی جدید، وصله‌های امنیتی و تعدادی قابلیت تازه برای کاربران آیفون به ارمغان می‌آورد. برای دانلود این بروزرسانی، به Settings > General > Software Update رفته، بر روی Update Now ضربه بزنید و مراحل روی صفحه را دنبال کنید. در اینجا قابلیت‌های جدید آیفون شما با iOS 17.5 را باهم مرور می‌کنیم.

حالت جدید Repair State

 اگر آیفون خود را برای تعمیرات به فروشگاه اپل می‌برید، اپل توصیه می‌کند Find My را خاموش کنید. با این حال، اگر سعی کنید Find My را در فروشگاه خاموش کنید و Stolen Device Protection فعال باشد، تاخیر امنیتی باعث می‌شود یک ساعت منتظر بمانید تا Find My خاموش شود. با iOS 17.5، می‌توانید حالت تعمیر را با رفتن به Find My > Devices و سپس انتخاب یک مورد مرتبط با Apple ID خود، مانند آیفون، فعال کنید. پس از انتخاب این مورد، روی Remove This Device در نزدیکی پایین منو ضربه بزنید. یک پنجره پاپ آپ مشاهده خواهید کرد که می‌گوید نمی‌توانید این دستگاه را حذف کنید، اما می‌توانید آن را برای تعمیر آماده کنید. اگر روی Continue ضربه بزنید، دستگاه از شما می‌خواهد رمز عبور Apple ID خود را وارد کنید. با این حال، احتمالاً فقط باید زمانی این کار را انجام دهید که آیفون خود را برای تعمیر می‌برید. طبق گزارش 9to5Mac، اگر این ویژگی را در یک مرکز تعمیرات فعال کنید، پس از مشاهده‌ی وارد کردن رمز عبور Apple ID، یک تکنسین اپل تأیید می‌کند که صاحب آیفون مورد نظر هستید. پس از تأیید، تکنسین بدون وقفه از تأخیر امنیتی، تعمیر را ادامه می‌دهد.هنوز مشخص نیست که آیا در صورت فعال‌سازی زودهنگام این حالت، راهی برای خارج کردن دستگاه از حالت تعمیر وجود دارد یا خیر. اپل به درخواست جزئیات بیشتر پاسخی نداده است.

تغییرات رنگ ویجت پادکست

 با iOS 17.5، ویجت پادکست شما بسته به طرح هنری پادکستی که در حال حاضر به آن گوش می‌دهید، تغییر رنگ می‌دهد. بنابراین اگر پادکستی که به آن گوش می‌دهید، دارای طرح هنری قرمز است، ویجت قرمز می‌شود. این ویژگی زیبا در برخی از نسخه‌های بتای اولیه iOS 17.4 وجود داشت، اما اپل آن را از نسخه‌ی عمومی این بروزرسانی حذف کرد. در iOS 17.4، اپل همچنین متن (Transcript) را به پادکست‌ها اضافه کرد که باعث می‌شود رسانه‌های صوتی برای افراد بیشتری قابل دسترس باشند.

پیدا کردن پادکست‌های پخش‌شده‌ی اخیر در Spotlight Search

 در iOS 17.5، اگر روی Spotlight Search ضربه بزنید و podcasts را در نوار جستجو تایپ کنید، پادکست‌هایی که اخیراً پخش شده‌اند را در کنار برنامه‌ی Podcasts در نوار Top Hit در بالای صفحه نمایش خود خواهید دید. با این حال، شما فقط سه پادکست آخری را که گوش داده‌اید می‌بینید. همچنین، جست‌وجوی پادکست‌های خاص باعث نمی‌شود که آنها در نوار Top Hit شما ظاهر شوند.

ابزار شمارنده‌ی برنامه‌ی Books

 به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد به افراد در دستیابی به اهداف مطالعه خود کمک کند. با iOS 17.5، برنامه‌ی Books یک شمارنده در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی برنامه دریافت می‌کند. اگر روی این شمارنده ضربه بزنید، برنامه شما را به منوی Reading Goals می‌برد. این منو به شما نشان می‌دهد که امروز چقدر برای مطالعه وقت صرف کرده‌اید. همچنین در اینجا یک دکمه وجود دارد که Explore the Book Store خوانده می‌شود که Book Store را باز می‌کند. در ابتدا، Books هدف مطالعه روزانه شما را برای پنج دقیقه در روز تعیین می‌کند، اما می‌توانید این هدف را به هر جایی بین ۱ دقیقه یا ۱۴۴۰ دقیقه (۲۴ ساعت) در روز تغییر دهید.

ردیاب‌های شخص ثالث ناشناس

همچنین، در صورت دانلود iOS 17.5، در صورت تشخیص یک دستگاه ردیاب شخص ثالث ناشناس که با شما در حال حرکت است، آیفون به شما هشدار می‌دهد. بر اساس گزارش 9to5Mac، برخی از کدهای مرتبط با این ویژگی به شما در مورد دستگاه هشدار می‌دهند.با این حال، ظاهراً کد به شما می‌گوید که برای غیرفعال کردن آن، به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید، که می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند زیرا همانطور که قبلا گفتیم۷ شما صاحب این ردیاب نیستید و یک ردیاب ناشناس است.

بازی پازل جدید Quartiles

برای مشترکین Apple News Plus iOS 17.5 اپل یک بازی پازل جدید به نام Quartiles را در اپلیکیشن News برای مشترکین Apple News Plus معرفی می‌کند. در ابتدای هر پازل، یک جدول ۲۰ تایی به شما داده می‌شود که حاوی قسمت‌هایی از کلمات مانند “te” و “tra” است. سپس باید این قسمت‌ها را با هم ترکیب کنید تا کلمات مختلفی را تشکیل دهید. کلمات می‌توانند بین یک تا چهار قسمت طول داشته باشند، اما هر جدول می‌تواند به پنج کلمه‌ی چهارتایی تبدیل شود. با ترکیب کردن قسمت‌ها به این روش، بیشترین امتیاز را کسب می‌کنید. اگر شما مشترک Apple News هستید که هزینه‌ی آن ۱۳ دلار در ماه است، می‌توانید Quartiles را با رفتن به News > Following > Puzzles و کشیدن نوار در بالای صفحه نمایش، پیدا کنید. همچنین می‌توانید برای پیدا کردن Quartiles در زیر Crossword Minis، در صفحه Puzzles به پایین اسکرول کنید.

جدول امتیازات پازل برای مشترکین Apple News Plus

 علاوه بر Quartiles، یک ویژگی جدید در iOS 17.5 به مشترکین Apple News Plus اجازه می‌دهد به راحتی امتیازات پازل روزانه خود را با امتیازات دیگران مقایسه کنند. برای فعال کردن این ویژگی، به Settings > News رفته و در قسمت News+ Puzzles، روی ضامن کنار Game Center ضربه بزنید. اپل در این قسمت می‌نویسد: «برای اینکه ببینید رتبه شما در میان دوستان و دیگر بازیکنان در پازل‌های امروز چگونه است، نتایج خود را به Game Center ارسال کنید». توجه به این نکته ضروری است که هرکسی می‌تواند این تنظیمات را فعال کند، اما اگر اشتراک Apple News Plus ندارید، نمی‌توانید پازل‌های روزانه را انجام دهید و بنابراین نمی‌توانید چیزی در این جدول امتیازات پست کنید.

Apple News Plus صاحب حالت آفلاین می‌شود

 با iOS 17.5، اپل به مشترکین Apple News Plus اجازه می‌دهد با حالت آفلاین جدید، نشریات مورد علاقه خود را به صورت آفلاین بخوانند. برای فعال کردن حالت آفلاین، به Settings > News رفته و روی ضامن کنار Automatic Downloads ضربه بزنید. پس از فعال شدن، برنامه شما می‌تواند به طور خودکار مواردی مانند داستان‌های اخیر، پازل‌ها و داستان‌های صوتی را در دستگاه شما دانلود کند تا بتوانید زمانی که آفلاین هستید از آنها لذت ببرید. با این حال، می‌توانید با ضربه زدن روی Download Options که در زیر ضامن Automatic Downloads قرار دارد، آنچه دانلود می‌شود را مدیریت کنید. در اینجا می‌توانید انتخاب کنید که چه چیزی به طور خودکار در دستگاه شما دانلود شود.

روش‌های بیشتر دانلود برنامه‌ها برای کاربران اتحادیه اروپا

 با iOS 17.5، اپل اکنون به کاربران ساکن اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها را از وب‌سایت توسعه‌دهنده دانلود کنند. اپل یک راهنمای آنلاین منتشر کرده است که می‌تواند به توسعه‌دهندگان در انتشار برنامه‌های خود از طریق وب کمک کند. اپل می‌گوید: «در مناطق واجد شرایط، می‌توانید برنامه‌های تأییدشده و غیربازاری را از وب‌سایت خود توزیع کنید». «برای توزیع برنامه خود، یک فرم وب را که شرایط را مشخص می‌کند پر کنید، و در صورت تایید، اپل به شما این امکان را می‌دهد که یک چارچوب را دانلود کنید که نصب ایمن برنامه شما را از وب‌سایت شما تسهیل می‌کند». همچنین، توسعه‌دهندگان باید شرایط جدید تجاری اپ استور برای اتحادیه اروپا را انتخاب کنند و برای هر نصب اولیه برنامه که بیش از ۱ میلیون در ۱۲ ماه گذشته باشد، هزینه‌ی ۰.۵۰ یورویی برای فناوری هسته بپردازند. اما اپل اولین ۱ میلیون نصب اولیه برنامه را به صورت رایگان به توسعه دهندگان می‌دهد. اپل می‌نویسد: «عضویت در برنامه توسعه‌دهندگان اپل شامل یک میلیون نصب اولیه سالانه رایگان برای برنامه‌هایی است که از اپ استور، وب، و یا بازارهای جایگزین توزیع می‌شوند». اپل در ۱۲ مارس، در کنار سایر ویژگی‌های توسعه‌دهنده خاص اتحادیه اروپا، مانند امکان انتخاب طراحی تبلیغات درون برنامه‌ای، این قابلیت را معرفی کرد.

والپیپرهای جدید Pride Collection

 اپل مجموعه‌ی جدیدی از والپیپرهای Pride Collection را برای آیفون‌هایی که iOS 17.5 دارند، ارائه می‌کند. پس‌زمینه‌ها عبارت «Pride» را در پنج طرح رنگی مختلف که از جوامع LBGTQ+ الهام گرفته شده است، نمایش می‌دهند. شما می‌توانید این والپیپرها را با رفتن به Settings > Wallpaper > Add New Wallpaper و جست‌وجو در زیر Pride پیدا کنید.

اپل توصیه می‌کند برای دریافت بهبودهای امنیتی و رفع باگ، همیشه در اولین فرصت دیوایس خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا