#
آموزشآیفون
موضوعات داغ

راهنمای کامل بررسی سلامت باتری آیفون

شما می‌توانید به راحتی وضعیت باتری آیفون خود را در تنظیمات iOS بررسی کنید. در این مطلب نحوه مشاهده سلامت باتری، نکاتی در مورد زمان مناسب برای تعویض باتری، چرخه شارژ و موارد دیگر را باهم بررسی می‌کنیم.

هزینه تعویض باتری برای مدل‌های آیفون ۱۴ در صورتی که خارج از زمان گارانتی باشد، ۹۹ دلار است. اما از اول مارس ۲۰۲۳، اپل (Apple) هزینه تعویض باتری برای تمام مدل‌های قدیمی‌تر آیفون را ۲۰ دلار افزایش داده است. این افزایش قیمت، هزینه تعویض باتری آیفون ۱۳ تا آیفون ایکس را به ۸۹ دلار و برای آیفون اس‌ای، آیفون ۸ و مدل‌های قدیمی‌تر را به ۶۹ دلار رسانده است.
جدا از هزینه باتری، در کشورهایی که اپل نمایندگی رسمی ندارد، پیدا کردن باتری مناسب و اطمینان از اصالت آن کار دشواری است.

اگر شما هر یک یا دو سال یک‌بار آیفون خود را به‌روزرسانی می‌کنید، احتمالاً با مشکل باتری فرسوده مواجه نخواهید شد. با این حال، برای کاربرانی که آیفون‌هایی بیش از دو سال دارند، کاهش سلامت باتری به دلیل پیری شیمیایی و تعداد چرخه‌های شارژی که طی کرده‌اند، اجتناب‌ناپذیر است.

چگونه می‌توان سلامت باتری آیفون را مشاهده کرد؟

۱. برنامه تنظیمات (Settings) را در آیفون خود باز کنید.
۲. پایین بروید و روی گزینه باتری (Battery) ضربه بزنید.
۳. حال گزینه سلامت و شارژ باتری (Battery Health & Charging) را انتخاب کنید.
۴. ظرفیت فعلی باتری شما (درصدی از حالت باتری سالم که ۱۰۰٪ است) در بالا نشان داده می‌شود.
( مثلا اگر سلامت باتری شما ۹۰٪ است یعنی آیفون شما می‌تواند تا ۹۰٪ ظرفیت باتری سالم شارژ می‌شود و ۱۰٪ آن بدلیل کهولت باتری دیگر شارژ نخواهد شد)

چه زمانی باید باتری آیفون را تعویض کرد؟

اگر بخواهم بصورت خلاصه و مفید بگویم، هنگامی که ظرفیت باتری شما به زیر ۸۰٪ ظرفیت اصلی خود اُفت کرده است، ممکن است بخواهید در مورد تعویض آن فکر کنید. همچنین، اگر هشداری مبنی بر فرسودگی باتری خود مشاهده کردید یا اگر باتری قادر به نگه داشتن شارژ نیست، تعویض آن توصیه می‌شود.
در بخش “Battery Health & Charging” که در بالا نشان داده شده است، اگر هشداری مبنی بر فرسودگی باتری و یا مشکلاتی مانند خاموش شدن‌های ناگهانی، یا عدم توانایی در حفظ عملکرد در حالت‌های پردازشی سنگین، مشاهده کردید، باید به فکر تعویض باتری خود باشید.

اپل (Apple) می‌گوید که باتری‌های آیفون طراحی شده‌اند تا ۸۰٪ از ظرفیت اصلی خود را در ۵۰۰ چرخه شارژ کامل هنگام کار در شرایط عادی حفظ کنند. اگر در ایالات متحده آمریکا هستید، گارانتی یک ساله شامل تعویض باتری نیز می‌شوند یا می‌توانید با AppleCare پوشش زمانی آن را افزایش دهید. با این حال، اگر خارج از پوشش گارانتی هستید، اپل برای خدمات تعویض باتری آیفون هزینه‌ای بین ۶۹ تا ۹۹ دلار دریافت می‌کند. وقتی ظرفیت باتری آیفون به زیر ۸۰٪ ظرفیت اصلی خود می‌رسد، قابلیتی به نام “Peak Performance Capability” ممکن است به صورت خودکار اعمال شود. این کار برای جلوگیری از خاموش شدن‌های غیرمنتظره انجام می‌شود. مکانیزم این ویژگی به این صورت است که قدرت پردازنده آیفون شما را پایین می‌آورد تا در پردازش‌های سنگین یکباره خاموش نشود. این ویژگی ممکن است باعث کند شدن آیفون شما شود. با این حال، امکان خاموش کردن این قابلیت برای شما وجود دارد. .

سلامت باتری آیفون شما در حال حاضر چند درصد است؟

نظر شما چیست؟

دکمه بازگشت به بالا