#
اپل واچ

آیا می‌توان با اپل واچ شنا کرد؟ نگاهی به میزان مقاومت هر مدل در برابر آب

زمانی بود که تنها ساعت‌های پیشرفته‌ای که می‌دیدیم در فیلم‌های جاسوسی بودند. ساعت لیزری معروف جیمز باند در فیلم «چشم طلایی» محصول 1995 را به یاد دارید؟ امروزه، فناوری به قدری پیشرفت کرده است که ساعت‌های پیشرفته به جای اینکه صرفاً ابزارهای تخیلی باشند، به وسایل روزمره تبدیل شده‌اند. البته، ساعت‌های هوشمند مدرن مانند اپل واچ هنوز نمی‌توانند فولاد را برش دهند، اما اکنون می‌توانند کارهای بیشتری از گفتن زمان انجام دهند. اپل واچ شما با انواع ویژگی‌ها از جمله برقراری تماس، پایش ریتم ضربان قلب و راهنمایی در مورد مسیرها، همراه شماست.

این گجت‌ها بدون شک یارانی ضروری هستند که به شما کمک می‌کنند تا روز خود را سپری کنید. به همین دلیل جای تعجب نیست که برخی افراد فقط برای شارژ کردن، اپل واچ خود را از دستشان در می‌آورند. در بقیه روز، آن‌ها ترجیح می‌دهند ساعت‌های هوشمند خود را بسته و آماده استفاده نگه دارند. اما نکته این ساعت‌ها این است که آن‌ها دستگاه‌های الکترونیکی هستند، بنابراین ممکن است از خود بپرسید که آیا در اطراف آب ایمن خواهند بود یا خیر. آیا می‌توانید آن‌ها را در ساحل یا استخر بپوشید؟ آیا می‌توانید با آن‌ها شنا کنید؟ بیایید نگاهی بیندازیم که هر مدل اپل واچ چگونه با آب برخورد می‌کند.

اپل واچ (نسل اول) و اپل واچ سری 1

از میان تمام ساعت‌های هوشمندی که اپل از اولین آن‌ها در سال 2015 عرضه کرده است، تنها دو مدل وجود دارند که برای شنا طراحی نشده‌اند.اپل واچ نسل اول و اپل واچ سری 1. هر دو ساعت هوشمند می‌توانند مقداری آب را تحمل کنند زیرا با استاندارد IEC 60529 با رتبه مقاومت در برابر آب IPX7 مطابقت دارند. این بدان معناست که آن‌ها حتی در هنگام قرار گرفتن در معرض عرق در طول تمرین بدنسازی یا پاشیدن آب در حین شستن ظروف، عملکرد خود را حفظ می‌کنند.

با این حال، این مدل‌های اپل واچ در برابر غوطه‌ور شدن در آب مقاومت ندارند. آن‌ها نباید در هیچ نوع آبی، به خصوص برای مدت طولانی، غوطه‌ور شوند، در غیر این صورت ممکن است کاملاً از بین بروند. اگر مقداری آب وارد اپل واچ نسل اول یا اپل واچ سری 1 شما شد، توصیه می‌شود فوراً آن را تمیز کنید. از یک پارچه غیر سایشی برای پاک کردن قطرات آب استفاده کنید. سپس، ساعت را روی یک پارچه تمیز با بلندگوی رو به پایین قرار دهید تا آب داخل آن خارج شود.

اپل واچ سری 2 و بعدتر + مدل‌های SE

اپل از اپل واچ سری 2، رتبه مقاومت در برابر آب ساعت‌های هوشمند خود را به 50 متر (164 فوت) ارتقا داد و با استاندارد ISO 22810:2010 مطابقت دارد. این ارتقاء در مورد مدل‌های اپل واچ سری و SE، از جمله اپل واچ سری 2 تا اپل واچ سری 9 و هر دو نسل اپل واچ SE نیز صادق است.

این ارتقاء مقاومت در برابر آب به چه معناست؟ این بدان معناست که این مدل‌ها اکنون می‌توانند در برابر آب مقاومت کنند و پوشیدن آن‌ها در هنگام شنا اشکالی ندارد. در واقع، این اپل واچ‌ها حتی با یک حالت تمرین Pool Swim ارائه می‌شوند که می‌توانید از آن برای پیگیری زمان و مسافت شنا و کل کالری سوزانده شده استفاده کنید.

با این حال، محدودیت‌هایی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. اگرچه ساعت‌های هوشمند تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم هستند، اما در واقع بهتر است فقط در آب کم عمق استفاده شوند. می‌توانید آن‌ها را در حین شنا و غواصی در اقیانوس یا استراحت در وان حمام بپوشید. اما هرگز آن‌ها را در آب‌های عمیق غوطه‌ور نکنید یا در معرض آب‌های با سرعت بالا، مانند آن‌هایی که در هنگام جت اسکی یا wakeboarding تجربه می‌کنید، قرار ندهید.

همچنین قبل از رفتن به داخل آب باید بند اپل واچ خود را با دقت انتخاب کنید زیرا همه بندها در برابر آب مقاوم نیستند. بندهایی مانند چرم Hermès، Milanese Loop و Magnetic Link را باید از آب دور نگه داشت. در عوض می‌توانید از Ocean Band استفاده کنید که از الاستومر کشسان و سگک‌های مقاوم در برابر خوردگی ساخته شده است.

مدل‌های اپل واچ Ultra

برای مدل‌های Apple Watch Ultra در بحث مقاومت در برابر آب، شاهد یک ارتقا چشمگیر هستیم. به جای دریافت رتبه معمولی 50 متری، سری Ultra در واقع با دو برابر این رقم عرضه می‌شود. این ساعت‌ها برای تحمل سطوح عمیق‌تر آب، به ویژه تا عمق 100 متر (328 فوت) مطابق با استاندارد ISO 22810:2010 ساخته شده‌اند. این باعث می‌شود که ساعت نه تنها برای شنا در آب‌های عمیق، بلکه برای فعالیت‌های آبی با سرعت بالا، مانند اسکی روی آب، جت اسکی و حتی قایق‌سواری در آب‌های خروشان مناسب باشد.

مدل‌های Ultra همچنین یک همراه عالی برای غواصان تفریحی هستند. این ساعت‌ها به حسگرهای مانند عمق‌سنج و سنسور دمای آب مجهز شده‌اند که به خصوص در هنگام غواصی مفید هستند. این ساعت‌ها همچنین تا عمق 40 متری کار می‌کنند و با EN13319، استانداردهای اروپایی برای لوازم جانبی غواصی، مطابقت دارند. برای یک شیرجه راحت، حتی دو برنامه غواصی جالب برای سری Ultra در دسترس است.اولین مورد برنامه Depth است که به شما می‌گوید که در حال حاضر چقدر عمیق هستید، چه مدت زیر آب بوده‌اید و دمای آب چقدر است. دوم، برنامه Oceanic+ است که اساساً به عنوان یک کامپیوتر غواصی عمل می‌کند.

گذشته از عملکرد برتر سری Ultra در فعالیت‌های مبتنی بر آب در مقایسه با اپل واچ‌های معمولی، نکته دیگری که علاقه‌مندان به فضای باز در مورد این مدل‌ها از آن استقبال می‌کنند، استحکام آن‌ها است. آن‌ها تحت چندین جنبه از MIL-STD-810H، استاندارد تست مقاومت تجهیزات نظامی، تأیید شده‌اند. این ساعت‌ها می‌توانند در برابر دماهای پایین و بالا (4- درجه فارنهایت تا 131 درجه فارنهایت)، لرزش، یخ‌زدگی و ذوب شدن و حتی آلودگی مایع، مقاومت کنند.

“AppleFarsi.com – دنیای اپل به زبان فارسی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا