#
آموزشاپل واچ

چگونه پس از ورزش بند اپل واچ خود را تمیز کنید

با بند مناسب، می‌توان اپل واچ را تقریباً در هر مکانی پوشید ( از تمرینات صبحگاهی گرفته تا شب‌نشینی با دوستان ). با این حال، بندهای اپل واچ می‌توانند در اثر لکه‌های عرق، چربی و آلودگی فعالیت‌های روزمره، بسیار کثیف شوند.

برای حفظ وضعیت مطلوب، بندهای ساعت نیاز به تمیز کردن منظم دارند. اما این کار زمان زیادی نمی‌برد و نیاز به تلاش زیادی از طرف شما ندارد.

در اینجا آنچه باید در مورد تمیز کردن انواع بندهای اپل واچ بدانید، باهم مرور می‌کنیم.

نحوه تمیز کردن بند اپل واچ

بیشتر اپل واچ‌ها با یک بند سیلیکونی که به راحتی تمیز می‌شود، عرضه می‌شوند. این نوع بند ساعت نسبتاً بادوام و مقاوم در برابر لکه است، اما ممکن است هر از گاهی نیاز به تمیز کردن داشته باشد..

Remove, change, and fasten Apple Watch bands - Apple Support
  1. بازکردن بند اپل واچ: دکمه‌های دو طرف پشت ساعت خود را فشار دهید تا بند باز شود. ساعت را بیرون بکشید و بند را رها کنید. ساعت را در جای امنی نگه دارید.
  2. تمیز کردن بند: یک قطره مایع ظرفشویی ملایم یا صابون دست را در یک کاسه کوچک بریزید، سپس آن را با آب پر کنید. یک پارچه بدون پرز (مانند نوعی که برای تمیز کردن عینک یا صفحه نمایش استفاده می‌کنید) را در مخلوط صابون فرو کنید، سپس به آرامی آن را روی بند ساعت بمالید.
  3. تکرار و لکه‌گیری: این تمیز کردن را در صورت نیاز تکرار کنید، هر از گاهی پارچه را دوباره در مخلوط صابون فرو کنید، تا زمانی که بند ساعت شما بدون لکه و عرق باشد. برای از بین بردن لکه‌های سخت، کمی مایع ظرفشویی را مستقیماً روی بند ساعت بمالید و بشویید.
  4. خشک کردن بند: با قرار دادن بند ساعت روی یک قفسه خشک کن یا پارچه تمیز به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، اجازه دهید کاملا خشک شود.پس از اینکه دیگر رطوبتی روی آن باقی نماند، ساعت خود را دوباره به بند وصل کنید و مانند حالت عادی از آن استفاده کنید!

نحوه تمیز کردن بندهای چرمی اپل واچ

بندهای ساعت چرمی باید با دقت بیشتری نسبت به بند سیلیکونی استاندارد اپل واچ تمیز شوند.

برای تمیز کردن بند ساعت چرمی، آن را از صفحه ساعت جدا کنید، سپس گرد و غبار را با یک پارچه بدون پرز یا میکروفایبر پاک کنید.

اگر بند خیلی لکه‌دار است، یک پارچه مرطوب را روی چرم بمالید. این نوع بند ساعت را خیس نکنید (انجام این کار می‌تواند لک‌هایش را بیشتر کند) قبل از اتصال مجدد به ساعت، اجازه دهید در مکانی دور از نور مستقیم خورشید کاملا خشک شود.

نحوه تمیز کردن بندهای استیل ضد زنگ اپل واچ

بندهای ساعت از جنس استیل ضد زنگ می‌توانند خیره کننده به نظر برسند، اما به راحتی می‌توانند کثیفی و عرق را جمع کنند. برای تمیز کردن آن، ابتدا سعی کنید آن را با یک پارچه بدون پرز پاک کنید (حتما ابتدا بند را از ساعت جدا کنید)

اگر بند استیل ضد زنگ پس از این کار هنوز کثیف است، مقدار کمی پاک کننده استیل ضد زنگ (همان پاک کننده‌ای که پس از یک بار کشیدن دستمال مرطوب استیل ضد زنگ یا یک بار اسپری کردن پاک کننده استیل ضد زنگ باقی می‌ماند) اضافه کنید، سپس دو قاشق غذاخوری آب اضافه کنید.

یک پارچه را در مخلوط فرو کنید، سپس آن را روی بند بمالید و روی نواحی لکه‌دار تمرکز کنید. بلافاصله پاک کننده را با یک پارچه تمیز و بدون پرز دیگر پاک کنید.

نحوه تمیز کردن بندهای نایلونی اپل واچ

بندهای نایلونی می‌توانند کثیفی و گرد و غبار را در بافت خود گیر بیندازند، اما تمیز کردن آن‌ها آسان است. یک مسواک قدیمی (اما تمیز) را داخل یک کاسه آب و چند قطره مایع ظرفشویی فرو کنید.

ساعت و بند را جدا کنید، سپس مسواک صابونی را روی بند بکشید. با پاک کردن بند با یک پارچه مرطوب، صابون را بشویید. قبل از اتصال مجدد بند به ساعت، اجازه دهید کاملا خشک شود.

چگونه بند اپل واچ خود را برای مدت طولانی‌تری تمیز نگه داریم؟

آیا می‌خواهید تا جایی که ممکن است از تمیز کردن بند ساعت خود اجتناب کنید؟ این نکات را دنبال کنید تا آن را برای مدت طولانی‌تری تمیز نگه دارید.

  • هنگام ورزش یا شنا، بندهای ظریف را با یک بند مقاوم در برابر آب و عرق (یا بندی که از تعویض مکرر آن ناراحت نمی‌شوید) عوض کنید.( مثلا بندهای سیلیکونی ارجینال اپل)
  • از زدن عطر یا ادکلن روی مچ دستی که ساعت خود را روی آن می‌بندید خودداری کنید. روغن‌ها و رایحه‌های عطر می‌توانند به مرور زمان روی هم انباشته شوند و به بند اپل واچ شما آسیب بزنند یا لکه ایجاد کنند.
  • اگر بند ساعت شما خیس شد، آن را درآورید و اجازه دهید کاملا خشک شود و سپس آن را دوباره روی مچ دست خود قرار دهید. این به خشک شدن یکنواخت آن کمک می‌کند و از ایجاد لکه جلوگیری می‌کند.


“AppleFarsi.com – دنیای اپل به زبان فارسی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا