#
آموزشآیفون

9 ترفند کاربردی برای شارژ سریع‌ آیفون

آیا تا به حال در این موقعیت قرار گرفته‌اید که برای بیرون رفتن آماده باشید، اما شارژ باتری آیفون شما به ۱٪ رسیده باشد؟ در چنین شرایطی، شارژ سریع آیفون بسیار مهم می‌شود. در این مقاله، نکاتی را برای شارژ سریع‌تر و کارآمدتر آیفون شما ارائه می‌دهیم.

شارژر قدیمی خود را ارتقا دهید

Mkeke USB-C charger

سریع‌ترین راه برای شارژ آیفون، استفاده از شارژر سریع است. یک آداپتور برق حداقل ۲۰ واتی با کابل USB-C به Lightning یا USB-C به USB-C برای مدل‌های آیفون ۱۵. اگر آیفون ۸ یا جدیدتر دارید، می‌توانید تلفن خود را در حدود ۳۰ دقیقه از صفر تا ۵۰ درصد شارژ کنید. اگر یک ساعت وقت دارید، می‌توانید آن را به طور کامل شارژ کنید. حتی فقط ۱۰ دقیقه شارژ سریع می‌تواند شارژ باتری شما را دو رقمی کند، بنابراین اگر زمان کمی دارید، همیشه گزینه شارژر سریع را انتخاب کنید.

اپل دیگر هنگام خرید گوشی جدید آداپتور برق را جعبه آیفون ارائه نمی‌دهد و فقط یک کابل برای شارژ برای شما در جعبه قرار می‌دهد. اما می‌توانید آداپتور برق ۲۰ واتی اپل را از اپل و آمازون خریداری کنید. در ایران اغلب این آداپتورهای بصورت غیراصل و با کیفیت پایین و به اسم شارژر اصل بفروش می‌رسد و بدلیل شباهت زیاد امکان تشخیص شارژرهای غیر اصل بسیار دشوار است، پس در خرید خود دقت کنید. طبق گفته اپل، می‌توانید از سایر آداپتورهای شارژ سریع سازگار نیز استفاده کنید، اما برای شارژ سریع آیفون ۱۲ و بالاتر به حداقل یک شارژر ۲۰ واتی نیاز دارید.

سریع‌ترین روش شارژ بی‌سیم

A MagSafe Charger on a phone in a person's hand

دومین راه سریع برای شارژ آیفون شما استفاده از شارژر MagSafe اپل و یک آداپتور برق ۲۰ واتی است، اما برای این نوع شارژ باید یک آیفون ۱۲ یا جدیدتر داشته باشید تا شارژ بی‌سیم سریع‌تر ۱۵ واتی به داد شما برسند. اگر آیفون شما خاموش است، باید در حدود ۳۰ دقیقه شارژ بی‌سیم به حدود ۳۰ درصد باتری برسید.

این بدان معنا نیست که می‌توانید از هر شارژر بی‌سیم Qi (استاندارد صنعت) برای شارژ سریع استفاده کنید. در حالی که شارژر MagSafe از ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند، یک شارژر Qi فقط تا ۷.۵ وات به شما خروجی می‌دهد، که بسیار کندتر از MagSafe و فقط کمی سریع‌تر از شارژر دیواری ۵ واتی سنتی است. توجه داشته باشید که شارژرهای بی‌سیم مغناطیسی که گواهی MagSafe ندارند نیز با سرعت 7.5 وات شارژ می‌شوند.

از شارژ کردن آیفون با کامپیوتر خودداری کنید

لپ‌تاپ شما ممکن است یک راه راحت برای شارژ آیفون به نظر برسد، به خصوص اگر بیشتر روز خود را جلوی کامپیوتر می‌گذرانید و می‌خواهید از نزدیک مراقب پیامک‌ها و اعلان‌های دریافتی باشید. متأسفانه، رایانه شما همیشه تلفن شما را کندتر از هر شارژر دیواری یا شارژر بی‌سیم شارژ می‌کند.

پورت USB رایانه شما، چه USB-A بزرگتر و قدیمی‌تر یا USB-C جدیدتر و کوچک‌تر، نمی‌تواند همان مقدار برق را که هر پریز دیواری می‌تواند ارائه دهد (حتی یک آداپتور برق ۵ واتی) برای شما به ارمغان بیاورد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که شما یک کامپیوتر قدیمی‌تر با پورت USB معیوب یا کابل شارژ ناسازگار دارید که هر دوی این موارد می‌توانند روند شارژ را کندتر کند.

هنگام شارژ شدن، از آیفون خود استفاده نکنید

اگر می‌خواهید آیفون شما در سریع‌ترین زمان ممکن شارژ شود، سعی کنید تا حد امکان از آن استفاده نکنید. اگر در حین شارژ آیفون خود در حال پخش ویدیو یا بازی‌های موبایل هستید، باتری بسیار کندتر شارژ می‌شود، بنابراین در صورت امکان در حین شارژ شدن، دست از سر آیفون خود بردارید.

آیفون خود را خاموش کنید

حتی اگر صفحه نمایش شما در حالت Sleep باشد، گوشی شما همچنان در پس‌زمینه کار می‌کند. اگر می‌خواهید آیفون شما به سرعت شارژ شود، بهترین کار این است که آن را خاموش کنید.

توجه داشته باشید که وصل کردن یک آیفون خاموش گاهی اوقات آن را دوباره روشن می‌کند، بنابراین ابتدا آن را به برق وصل کنید یا روی یک شارژر بی‌سیم قرار دهید، سپس آن را خاموش کنید.

اگر نمی‌خواهید آیفون خود را خاموش کنید، به حالت پرواز بروید

اگر نمی‌خواهید آیفون خود را خاموش کنید، اما همچنان می‌خواهید به شارژ سریع‌تر آن کمک کنید، می‌توانید Airplane Mode را روشن کنید که تمام عملکردهای انتقال بی‌سیم مانند شبکه موبایل، Wi-Fi و بلوتوث را غیرفعال می‌کند که همگی مصرف برق دارند. اگر این موارد خاموش باشند، آیفون شما می‌تواند سریع‌تر شارژ شود. به این ترتیب، می‌توانید به سرعت حالت هواپیما را خاموش کنید تا به سرعت پیامک‌ها یا تماس‌های تلفنی را که ممکن است منتظر آنها باشید بررسی کنید.

موارد دیگر برای شارژ سریع‌تر باتری آیفون

علاوه بر موارد بالا، می توانید از تنظیمات ساده پایین نیز برای شارژ سریع‌تر آیفون خود استفاده کنید

  • حالت کم مصرف: Low Power Mode را روشن کنید تا ویژگی‌های مصرف‌کننده باتری مانند 5G، روشنایی صفحه نمایش، قفل خودکار، تازه‌سازی برنامه پس‌زمینه و دانلودهای خودکار کاهش یا تحت تأثیر قرار گیرد.
  • حالت تاریک: در مورد اینکه Dark Mode چقدر در عمر باتری صرفه‌جویی می‌کند، بحث وجود دارد، اما روشن کردن آن در حین شارژ آیفون ضرری ندارد.
  • روشنایی صفحه را کاهش دهید: یکی از پرمصرف‌ترین بخش‌های هر دستگاهی، صفحه نمایش آن است. هر چه صفحه نمایش شما روشن‌تر باشد، باتری شما سریع‌تر تمام می‌شود، بنابراین در حین شارژ آن را کم کنید.

شارژ بهینه باتری ممکن است سرعت شارژ را کاهش دهد

اپل چند قابلیت نرم‌افزاری در قسمت Battery قرار داده که به بهبود عمر باتری شما کمک می‌کند. ولی به گفته برخی کارشناسان این ویژگی‌های ممکن است روی سرعت شارژ شما نیز تاثیر داشته باشند (هرچند ناچیز) . برای غیرفعال کردن این ویژگی، به Settings > Battery > Battery Health بروید و Optimized Battery Charging را خاموش کنید.

یک حقیقت تلخ: ممکن است به یک باتری جدید نیاز داشته باشید

در همان صفحه تنظیماتی که می‌توانید شارژ بهینه باتری را غیرفعال کنید، می‌توانید سلامت باتری خود را نیز بررسی کنید. اگر پیامی مانند “Your battery’s health is significantly degraded,” را مشاهده کردید، باید به دنبال یک تعمیرگاه معتبر برای تعویض باتری خود باشید. یک باتری ناسالم، شارژ را به خوبی نگه نمی‌دارد و سریع‌تر تخلیه می‌شود. باتری جدید یک درمان سریع و قطعی است

کلمات کلیدی: آیفون، شارژ سریع، باتری، اپل، ترفند، apple, applefarsi

Keywords (English): iPhone, fast charge, battery, Apple, tip, apple, applefarsi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا