#
آیفون

چه چیزهایی را می‌توانید با USB-C به آیفون ۱۵ متصل کنید؟

با ورود آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس، اپل بالاخره پورت Lightning را کنار گذاشت و آن را با USB-C جایگزین کرد. این تغییر، دنیای جدیدی از امکانات را برای اتصال لوازم جانبی و دستگاه‌های جانبی به آیفون باز می‌کند. آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس پا را فراتر گذاشته‌اند، زیرا درگاه USB-C در مدل‌های پرو از سرعت‌های USB-3 پشتیبانی می‌کند و امکان انتقال داده با سرعت تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند.

⚡ شارژ همگانی با USB-C

اگر آیفون ۱۵ دارید، احتمالاً می‌توانید از یک کابل واحد برای شارژ تمام دستگاه‌های خود استفاده کنید. تقریباً تمام آی‌پدها دارای پورت USB-C هستند و همه‌ی مک‌ها یک دهه است که از USB-C استفاده می‌کنند. جدیدترین مک‌ها با شارژر MagSafe اپل عرضه می‌شوند، اما می‌توان آن‌ها را با اتصال به یکی از پورت‌های USB-C نیز شارژ کرد. نسل جدید اپل تی‌وی با یک ریموت USB-C ارائه می‌شود، و اپل به تازگی AirPods Pro جدیدی را با کیس شارژ USB-C عرضه کرده است. حتی اگر صاحب یک مدل قدیمی‌تر ایرپاد پرو باشید، اکنون می‌توانید کیس USB-C را به طور جداگانه از فروشگاه اپل خریداری کنید.

آیفون با یک کابل بافته‌شده با کیفیت خوب در جعبه عرضه می‌شود. برخلاف لایتنینگ، USB-C اختصاصی نیست. برای شارژ کردن دستگاه‌های اپل، می‌توانید از هر کابل استاندارد یا لوازم جانبی شارژ USB-C موجود در بازار استفاده کنید. این شامل کابل‌های USB-C ارزان‌تر و کابل‌های USB-C با سبک‌ها و طول‌های مختلف می‌شود. برای مثال، Anker یک آداپتور برق دوگانه‌ی USB-C با توان ۴۷ وات بسیار راحت وسبک دارد.

برای شارژ آیفون با حداکثر سرعت، می‌توانید از یک آداپتور ۲۰ یا ۳۰ واتی استفاده کنید. حتی می‌توانید با خیال راحت از آداپتور برق با توان بالاتر مانند آداپتوری که همراه مک‌بوک شما ارائه می‌شود استفاده کنید. گوشی به طور خودکار میزان دریافت خود را مدیریت می‌کند.

🔋 شارژ سایر دستگاه‌ها با باتری آیفون ۱۵

یکی دیگر از جنبه‌های جالب داستان شارژ USB-C این است که اکنون می‌توانید از آیفون برای شارژ سایر لوازم جانبی استفاده کنید. آیفون ۱۵ می‌تواند تا ۲۷ وات را از طریق پورت USB-C دریافت کند،همچنین می‌تواند حدود ۴.۵ وات نیز خروجی داشته باشد. (لایتنینگ فقط ۰.۳ وات بود)

این بدان معناست که شما در واقع می‌توانید از باتری یدکی آیفون خود برای شارژ لوازم جانبی متصل استفاده کنید. اگر شارژ AirPods شما کم است، در مواقع ضروری، می‌توانید آنها را به گوشی خود وصل کنید و گوشی شما کیس AirPods شما را شارژ می‌کند. شما حتی می‌توانید باتری آیفون شخص دیگری را شارژ کنید، اما فقط توجه داشته باشید که این کار مدتی طول می‌کشد وسرعت بالایی ندارد.

📺 اتصال آسان به نمایشگرهای خارجی

با لایتنینگ، شما فقط می‌توانستید از طریق یک دانگل به نمایشگرهای خارجی متصل شوید. با USB-C در آیفون ۱۵ می‌توانید مستقیماً به یک صفحه نمایش خروجی دهید. از یک کابل USB-C به HDMI استفاده کنید و صفحه آیفون خود را روی یک تلویزیون یا مانیتور ۴K با mirroring صفحه نمایش نشان دهید. اگر در حال تماشای فیلم در یک برنامه‌ی پخش ویدیو هستید، فیلم به طور خودکار ابعاد تلویزیون را با کنترل‌های پخش روی صفحه لمسی پر می‌کند. به راحتی می‌توانید کتابخانه‌ی عکس خود را به نمایش بگذارید یا با اتصال مستقیم تلفن خود به یک پروژکتور، یک ارائه با Keynote انجام دهید.

🎮 گسترش فضای ذخیره‌سازی محلی با هارد دیسک‌های قابل حمل USB-C و کارت‌های SD

یک هارد دیسک USB-C یا کارت خوان SD را متصل کنید و مستقیماً با استفاده از برنامه‌ی Files در آیفون، فایل‌ها را مرور کنید. اگر به تعطیلات می‌روید و یک دوربین اختصاصی با خود می‌برید، می‌توانید عکس‌ها را مستقیماً از کارت SD به کتابخانه‌ی عکس آیفون خود وارد کنید.سپس، کارت SD را خالی کنید و در حالی که عکس‌هایی را که در صفحه نمایش بزرگ تلفن خود گرفته‌اید، ویرایش و آپلود می‌کنید، به عکاسی ادامه دهید.

اپلیکیشن دوربین آیفون ۱۵ پرو به شما این امکان را می‌دهد که ویدیوی ProRes 4K را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه مستقیماً روی حافظه‌ی USB-3 ضبط کنید. ProRes فشرده نشده است و اندازه فایل‌ها بسیار زیاد است و گیگابایت‌ها را در هر دقیقه ضبط مصرف می‌کند. اما با جفت کردن آیفون خود با یک SSD قابل حمل ۱ ترابایتی، می‌توانید قبل از تمام شدن فضا، زمان زیادی برای ضبط ویدئو داشته باشید. این امر به یک کابل USB-3 (نه فقط کابل شارژ) نیاز دارد تا از سرعت انتقال سریع ۱۰ گیگابیت بر ثانیه که از طریق پورت آیفون ۱۵ پرو امکان‌پذیر است، استفاده کند.

با iOS 18، استفاده از حافظه‌ی خارجی با آیفون و آی‌پد حتی آسان‌تر شده است. اکنون برنامه‌ی Files می‌تواند به طور پیش‌فرض درایوهای متصل را پاک کرده و دوباره فرمت کند، بنابراین اگر قبلاً در جای دیگری استفاده شده است، نیازی نیست مطمئن شوید که درایو از قبل در فرمت دیسک صحیح باشد.

⌨️ اتصال صفحه کلیدهای سخت‌افزاری و اینترنت سیمی

گاهی اوقات، دنیای بی‌سیم جوابگو نیست و فقط باید درایو را به برق وصل کنید. USB-C در آیفون تقریباً از هر لوازم جانبی پایه‌ای که می‌توانید به آن فکر کنید، بدون نیاز به درایورهای خاص یا پیکربندی اضافی، پشتیبانی می‌کند. همه چیز plug and play است. به این معنی که می‌توانید یک صفحه‌کلید سخت‌افزاری را وصل کنید و کار کند.

یا اگر در جاده پادکست می‌کنید، می‌توانید با استفاده از یک میکروفون کوچک USB-C ضبط کنید. امکان دیگر اینترنت سیمی با استفاده از آداپتور USB-C به اترنت است. و اگر یک کیبورد MIDI دارید، می‌توانید با برنامه‌ای مانند GarageBand در حال حرکت آهنگ بسازید.

🎧 هدفون‌های سیمی که با تلفن و کامپیوتر شما کار می‌کنند

از زمانی که اپل جک هدفون را حذف کرد، بخش زیادی از جهان به استفاده از هدفون‌های بی‌سیم بلوتوث مانند AirPods روی آورده‌اند.

اکنون همه چیز بسیار ساده‌تر است. آیفون ۱۵ با هر هدفون USB-C، از جمله EarPods USB-C جدید اپل کار می‌کند. این هدفون‌ها با هر کامپیوتری که دارای پورت USB-C باشد کار می‌کنند، بنابراین در نهایت می‌توانید از یک هدفون سیمی در تلفن، آی‌پد و مک خود استفاده کنید.امروزه تعداد فزاینده‌ای از هدفون‌ها و بلندگوهای پیشرفته نیز به اتصال USB-C متکی هستند.

🔌 اتصال هاب‌های چند پورت

USB-C بسیار انعطاف‌پذیر است و امکان انتقال داده و برق را از طریق یک پورت فراهم می‌کند. این بدان معناست که شما می‌توانید یک دانگل واحد داشته باشید که یک هاب چند پورت شامل انواع IO است. این‌ هاب‌ها به عنوان لوازم جانبی iPad و Mac بسیار مرسوم هستند و اکنون با آیفون نیز کار می‌کنند.

به عنوان مثال، این هاب ۵ در ۱ Anker بیست و پتج دلاری با پورت USB-3 USB-C در آیفون ۱۵ Pro کار می‌کند و به شما امکان می‌دهد همزمان به نمایشگرهای خارجی، برق، لوازم جانبی USB و یک نمایشگر خارجی متصل شوید.

تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که آیفون می‌تواند با توان ۴.۵ وات به هاب نیرو بدهد. iPad و Mac می‌توانند توان بسیار بالاتری را ارائه دهند، بنابراین اگر از آنها با آیفون استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد یک منبع تغذیه خارجی نیز وصل کنید.

برخی از این قابلیت‌ها قبلاً با Lightning امکان‌پذیر بود، اما برای هر مورد استفاده به آداپتورهای بزرگ، دست و پا گیر و با هدف خاص نیاز داشت. USB-C مبتنی بر استاندارد، به این معنی که هر چیزی که می‌خرید با دستگاه‌های دیگر نیز کار می‌کند، قابل استفاده است. دیگر نیازی به حمل کارت خوان SD مخصوص لایتنینگ ندارید. همان لوازم جانبی USB-C به خوبی با آیفون، آی‌پد، مک و هر رایانه شخصی ویندوزی یا دستگاه‌های اندرویدی دیگر اعضای خانواده نیز کار می‌کند.

#USB-C #آیفون #آیفون_۱۵ #اپل #شارژر #iPhone #iPhone15 #Apple #Charger

AppleFarsi.com – دنیای اپل به زبان فارسی

نظر شما چیست؟

دکمه بازگشت به بالا