#
اخبار اپل

محصولات غایب اپل در سال ۲۰۲۴

۲۰۲۴ سال شلوغی برای شرکت اپل خواهد بود و تعداد زیادی از محصولات جدید و مهم در خط تولید این شرکت عرضه خواهد شد، اما بر اساس منابع معتبر و نظر تحلیلگران با سابقه، امکان غیبت برخی از محصولات قابل انتظار در سال ۲۰۲۴ بسیار قوی است

آیفون SE 4

iphone se 4 modified flag edges

در حالی که پیش‌تر شایعه شده بود اپل قصد دارد نسل چهارم آیفون SE را در سال ۲۰۲۴ معرفی کند، اکنون بر اساس گمانه زنی‌های جدید انتظار می‌رود که این دستگاه در سال ۲۰۲۵ عرضه شود. آیفون SE فعلی در مارس ۲۰۲۲ عرضه شد، به این معنی که حداقل ۳۳ ماه از عمر آن تا زمان رسیدن جانشینش می‌گذرد. انتظار می‌رود نسل بعدی آیفون SE طراحی مبتنی بر آیفون ۱۴، نمایشگر OLED، باتری بزرگتر، دکمه اکشن، پورت USB-C، Face ID و احتمالاً اولین مودم سلولار ۵G سفارشی اپل را داشته باشد.

AirTag 2

AirTag 2 Mock Feature

ظاهراً تولید نسل دوم ردیاب AirTag قرار بود در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ آغاز شود. اما آخرین پیش‌بینی‌ها از تحلیلگر اپل، مینگ-چی کوو، ادعا می‌کند که این محصول پر طرفدار اپل تا سال ۲۰۲۵ به تولید انبوه نخواهد رسید و عرضه نمی‌شود.
طبق گفته کوو، نسل دوم AirTag بخشی از یک اکوسیستم جدید اپل خواهد بود که در حال ساخت است. Vision Pro به عنوان هسته مرکزی برای ادغام دستگاه‌های دیگر در این پلتفرم خواهد بود. AirTag جدید احتمالاً شامل تراشه Ultra Wideband نسل دوم اپل خواهد بود که اولین بار در مدل‌های آیفون ۱۵ عرضه شد، که اجازه می‌دهد ردیابی دقیق‌تری در فواصل طولانی‌تر داشته باشد.

ساعت اپل واچ اولترا با نمایشگر microLED

Apple Watch Ultra Black Feature

اولین دستگاه اپل که از نمایشگر microLED بهره خواهد برد، گویا مدل آینده اپل واچ اولترا خواهد بود که در اواخر سال 2025 یا 2026 عرضه می‌شود. در واقع، اپل ممکن است در سال 2024 اپل واچ اولترا را به‌روزرسانی نکند و منتظر ارتقای قابل توجه نمایشگر در سال بعد بماند.

ویژگی‌های اپل واچ اولترا مشکی:
طرح اپل برای به کارگیری نمایشگر میکروال‌ای‌دی در اپل واچ اولترا، به واقعیت بسیار نزدیک است، زیرا ابتدا با گزارشی از تحلیلگر نمایشگر، راس یانگ، در ژانویه 2023 آغاز شد. انتظار می‌رود که نمایشگر میکروال‌ای‌دی 2.12 اینچی حدودا 10 درصد بزرگتر از نمایشگر فعلی اپل واچ اولترا باشد. این تکنولوژی نمایشگر پیشرفته، روشنایی بهتر، بازتولید رنگ‌های دقیق‌تر، دامنه دینامیکی بیشتر، زاویه دید بهتر و کارایی بالاتر را ارائه می‌دهد، که تصاویر را گویی روی شیشه نمایشگر “نقاشی” شده باشد، نشان می‌دهد. این پروژه بخشی از برنامه اپل برای کاهش وابستگی خود به سامسونگ به عنوان تامین‌کننده و بهره‌برداری از مزایای طراحی نمایشگرهای خود در داخل شرکت است، همانند فناوری چیپ‌ها که چندیدن سال است پیشتاز بازار است.
در حالی که گزارش‌های اولیه به طور مشخص از عرضه اپل واچ اولترا با میکروال‌ای‌دی در سال 2024 خبر می‌دادند، گزارش‌های اخیر به اواخر سال 2025 یا حتی احتمالاً 2026 اشاره می‌کنند.

آی‌مک پرو

iMac Pro 2022 27 and 24 iMac

شایعاتی وجود دارد که اپل در حال کار بر روی مدل پیشرفته‌ای از “آی‌مک پرو” با نمایشگر 32 اینچی miniLED و طیف وسیع‌تری از پورت‌ها است. با وجود توقف تولید آی‌مک پرو و مدل‌های بزرگتر از 24 اینچی آی‌مک در سال 2021، گفته می‌شود که اپل همچنان برنامه‌هایی برای عرضه مدل‌های بزرگتر و قدرتمندتر آی‌مک دارد. در حالی که مارک گورمن از بلومبرگ احتمال عرضه این دستگاه در اواخر سال 2024 را مطرح کرده است، سال 2025 ممکن است زمان محتمل‌تری باشد. مینگ-چی کو نیز گفته است که آی‌مک پرو جدید در سال 2025 عرضه خواهد شد، بنابراین ممکن است آی‌مک 24 اینچی تنها دسکتاپ همه‌کاره اپل باشد که امسال در دسترس شما باشد.

آیفون و آیپد تاشو

Foldable iPhone 2023 Feature Blue

بر هیچکس پوشیده نیست که اپل برای سال‌ها بر روی فناوری نمایشگر تاشو کار کرده و چندین پتنت مرتبط با این فناوری ثبت کرده است. اما به نظر می‌رسد که تا عرضه یک آیفون یا آیپد تاشو هنوز فاصله زیادی داریم.
شایعاتی که در تاریخ سپتامبر 2020 در محافل خبری پیچید نشان می‌داد که سامسونگ نمونه‌هایی از نمایشگر تاشو را برای آیفون تاشوی آینده به اپل تحویل داده است، اما تا آن زمان هیچ نشانه قوی‌ای وجود نداشت که اپل قصد داشته باشد از فناوری سامسونگ استفاده کند. در سال 2021، بلومبرگ ادعا کرد که اپل فرآیند “ابتدایی” بر روی یک آیفون با نمایشگر تاشو را آغاز کرده است. اما در آن زمان به عرضه یک دستگاه تاشو نزدیک نشده بود. روند توسعه این طرح در سال 2021 فراتر از یک نمایشگر پیش نرفت و اپل هیچ نمونه اولیه کاملی از آیفون تاشو تولید نکرد.
مینگ-چی کو در ابتدا گفته بود که اپل یک آیفون تاشو را در سال 2024 معرفی خواهد کرد، اما در سال 2022، او پیش‌بینی خود را تغییر داد و گفت که احتمالاً تا سال 2025 یا بعد از آن، از رونمایی آیفون تاشو خبری نخواهد بود. تحلیلگر نمایشگر، راس یانگ، نیز پیش‌بینی کرده است که اولین آیفون تاشو احتمالا در سال 2025 معرفی خواهد شد.

انتظار می‌رود که اپل پیش از آیفون، یک آیپد تاشو را به بازار عرضه کند. اما در حال حاضر، گفته می‌شود که این شرکت بر روی گسترش نمایشگرهای OLED در سری آیپد و مک تمرکز دارد و در نظر دارد ارائه یک آیپد تاشو را در آینده دورتر بررسی کند.

شما بیشتر در انتظار کدام محصول آینده اپل هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا