#
آیفوناپلیکیشن

برندگان جایزه طراحی اپل ۲۰۲۴

اپل در اواخر ماه می، فهرست نهایی برندگان جوایز طراحی اپل ۲۰۲۴ را در هفت دسته، از جمله دسته‌ی جدید محاسبات فضایی (Spatial Computing)، منتشر کرد. در هر دسته دو برنده انتخاب شد، یک برنامه و یک بازی. حالا، چند روز قبل از کنفرانس WWDC، اپل به طور رسمی برندگان این جایزه را معرفی کرده است. این برندگان در طول WWDC هفته آینده به طور رسمی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. در اینجا نگاهی به برنامه‌ها و بازی‌های برگزیده سال از دید اپل می‌اندازیم.

📱 بهترین برنامه‌های محاسبات فضایی (Spatial Computing)

🏆 برنامه‌ی برنده: djay pro

djay یک روش کاملاً جدید برای تعامل با موسیقی در یک محیط فضایی است. این برنامه با ارائه کیفیت صدای بالا و خلاقیت نامحدود در میکس موسیقی، کاربران را به دنیای جدیدی از صدا و تصویر می‌برد. djay دارای میزهای گردان با کیفیت بالا، یک پنل جلوه‌های صوتی تعاملی جذاب و مجموعه‌ای از محیط‌های فوق‌العاده زیبا، از یک صحنه‌ی کویری شبانه گرفته تا یک سالن فضایی پر از ربات‌های رقصنده است.

لینک دانلود

🎮 بازی برنده: Blackbox

Blackbox در Apple Vision Pro کاربران را به چالش می‌کشد تا به هر گوشه‌ی صفحه‌ی فضایی فکر کنند. در هر مرحله، بازیکنان با پازل‌های جذاب و easter egg های هوشمندانه روبرو می‌شوند. این بازی پر از جزئیات فوق‌العاده است و هر راه‌حل مانند یادگیری یک ترفند جادویی جدید است زیرا پازل‌ها به آرامی در اطراف بازیکن آشکار می‌شوند و کنجکاوی او پاداش می‌گیرد.

لینک دانلود

✨ بهترین برنامه‌ها از نظر جلوه‌های بصری و گرافیک

🏆 برنامه برنده: Rooms

Rooms به کاربران یک صفحه‌ی خالی برای ساخت صحنه‌های تخیلی، یک پلتفرم برای بازی‌های جذاب و یک فضای اجتماعی که امکان تعامل با هزاران اثر دیگر را فراهم می‌کند، ارائه می‌دهد. اتاق‌های داخل برنامه پر از جزئیات لذت‌بخش هستند و تعاملات، صداها و تصاویر برنامه تعادل بین جذابیت و گیرایی را برقرار می‌کنند.

لینک دانلود

🎮 بازی برنده: Lies of P

Lies of P یک ماجراجویی تخیلی است که داستانی کلاسیک را بازآفرینی می‌کند و به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا یک عروسک خیمه‌شب‌بازی رباتیک ساخته‌شده توسط Geppetto را کنترل کنند، که باید در یک راهپیمایی جنگی در شهری سوخته زنده بماند تا سازنده‌ی خود را پیدا کند. این بازی دنیایی از بافت‌های زیبا، نورپردازی دقیق و جلوه‌های خیره‌کننده را به نمایش می‌گذارد. همچنین گزینه‌های سفارشی‌سازی بصری مانند MetalFX upscaling و جلوه‌های مه در مک به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی را به دلخواه خود تنظیم کنند.

لینک دانلود

🌍 بهترین برنامه‌ها با تأثیر اجتماعی

🏆 برنامه‌ی برنده: Gentler Streak Fitness Tracker

Gentler Streak هدف بهبود سبک زندگی همه را دارد، مهم نیست که چه کسی هستند یا کجا هستند. این برنامه با یادآوری‌های خوش‌بینانه و دلگرم‌کننده که هم تناسب اندام و هم تندرستی ذهنی را در نظر می‌گیرد، کار می‌کند. داده‌های سلامتی آن به صورت هوشمندانه سازماندهی شده و به طور یکپارچه ادغام شده‌اند تا به کاربران کمک کنند تا ورزش، استراحت و سلامت خود را با دقت پیگیری کنند. در نمای خلاصه ماهانه (Monthly Summary)، به کاربران نشان داده می‌شود که نسبت به تاریخچه‌ی خود چگونه عمل می‌کنند و بر تمرکز بر پیشرفت فردی به جای مقایسه با دیگران تأکید می‌شود.

لینک دانلود

🎮 بازی برنده: The Wreck

در این رمان بصری، بازیکنان داستان Junon، نویسنده‌ای را دنبال می‌کنند که به طور ناگهانی به بیمارستانی فراخوانده می‌شود تا تصمیمی سرنوشت‌ساز بگیرد که برای همیشه بر خانواده‌اش تأثیر می‌گذارد. این بازی از طریق روایت‌های عمیق و صمیمی که موقعیت‌های استرس‌زا را منعکس می‌کند، به شیوایی نوشته شده است و بازیکنان را دعوت می‌کند تا در طول یک تجربه‌ی بازی ظریف و قدرتمند، در مورد انتخاب‌های خود فکر کنند.

لینک دانلود

🚀 بهترین برنامه‌های نوآورانه

🏆 برنامه‌ی برنده: Procreate Dreams

Procreate Dreams یک ابزار طراحی خیره‌کننده است که به افراد خلاق اجازه می‌دهد تا با استفاده از کتابخانه‌ی گسترده و آشنای قلم‌موها، حرکات و رفتارهای فعال‌شده با PencilKit از Procreate اصلی، انیمیشن‌های دوبعدی ایجاد کنند. کنترل‌ها به راحتی قابل فهم هستند و از تعاملات چند لمسی و Apple Pencil پشتیبانی می‌کنند. این برنامه جلوه‌های متحرک، صدا و ویدئو قدرتمندی را برای زنده کردن خلاقیت‌ها و آثار هنری کاربران ارائه می‌دهد.

لینک دانلود

🎮 بازی برنده: Lost in Play

Lost in Play مملو از شخصیت‌های دوست‌داشتنی و مینی‌گیم‌های سرگرم‌کننده، یک ماجراجویی جذاب را از طریق تخیل دوران کودکی با پازل‌های ساخته‌شده با دقت به بازیکنان ارائه می‌دهد. این سفر point-and-tap دارای گرافیک‌های دست‌ساز، تعاملات آسان برای یادگیری، و گیم‌پلی جذابی است که حس اکتشاف کودکانه را در طول بازی برمی‌انگیزد.

لینک دانلود

🤝 بهترین برنامه‌ها از نظر تعامل (Interaction)

🏆 برنامه‌ی برنده: Crouton

Crouton یک رابط کاربری ساده برای ذخیره‌ی دستورهای آشپزی، ایجاد لیست خرید و ارائه دستورالعمل‌های گام به گام در آشپزخانه ارائه می‌دهد. با مجموعه‌ای از تعاملات آسان، Crouton به کاربران اجازه می‌دهد تا تمرکز خود را روی پیشخوان آشپزخانه، به جای صفحه نمایش، حفظ کنند.

لینک دانلود

🎮 بازی برنده: Rytmos

Rytmos بازیکنان را به چالش می‌کشد تا با ایجاد مسیرهایی با استفاده از حرکات ساده کشیدن، پازل‌ها را حل کنند و هر سطح تکمیل‌شده، عنصر جدیدی را به یک آهنگ در حال تکامل اضافه می‌کند. شروع بازی به خوبی طراحی شده و گیم‌پلی را فوراً روشن می‌کند، و حرکات ساده و سرگرم‌کننده هستند، حتی زمانی که بازی شروع به ارائه‌ی پیچیدگی بیشتری می‌کند.

لینک دانلود

🌎 بهترین برنامه‌ها از نظر فراگیری (Inclusivity)

🏆 برنامه‌ی برنده: oko

oko یک برنامه با تأثیر فوری برای افراد کم‌بینا است که وضعیت چراغ‌های راهنمایی را از طریق بازخورد لمسی و صوتی به عابران پیاده هشدار می‌دهد. این یک راه‌حل قدرتمند برای یک سناریوی ایمنی حیاتی است که از فناوری‌های اپل، از جمله VoiceOver و Dynamic Type بهره می‌برد.

لینک دانلود

🎮 بازی برنده: Crayola Adventures

Crayola Adventures یک بازی ماجراجویی رنگارنگ است که طیف وسیعی از گزینه‌های خلاقانه را برای همه بازیکنان ارائه می‌دهد و انتخاب‌های کاراکتر را که شامل رنگ‌های پوست، توانایی‌ها، انواع بدن، ضمایر و روایت کامل بازی می‌شود، زنده می‌کند. همه سنین می‌توانند از این تجربه‌ی بازی لذت‌بخش لذت ببرند، که ترکیبی از فعالیت‌ها را شامل می‌شود، از جمله ساختن تزیینات، حل پازل و خواندن کتاب‌های داستان.

لینک دانلود

😄 بهترین برنامه‌ها از نظر لذت و سرگرمی (Delight and Fun)

🏆 برنامه‌ی برنده: Bears Gratitude

Bears Gratitude روشی ساده برای تشویق و پذیرش خود اندیشی صادقانه است. این برنامه‌ی ثبت وقایع روزانه، راهی خوشایند برای ایجاد تمرین‌های شکرگزاری روزانه فراهم می‌کند. شخصیت‌های متفکرانه طراحی‌شده در داخل برنامه به ایجاد حس گرما و روال کمک می‌کنند تا کاربران را در ایجاد شادی، یک روز در میان، حمایت کنند.

لینک دانلود

🎮 بازی برنده: NYT Games

NYT Games از طریق ترکیبی جذاب از عناوین، خود را بازطراحی کرده و فهرست بازی‌های خود را گسترش داده است. عناوین جدید مانند Connections برای حداکثر ارزش تکرار کالیبره شده‌اند، با طراحی زیبا و سهولت استفاده که منجر به تجربه‌ای می‌شود که همه را به پیوستن به این سرگرمی تشویق می‌کند.

لینک دانلود

#AppleDesignAwards #اپل #اپلیکیشن #بازی #طراحی #Apple #App #Game #Design

AppleFarsi.com – دنیای اپل به زبان فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا