#
آموزشآیفون

چگونه مشکل تخلیه باتری آیفون در iOS 17.4.1 را برطرف کنیم؟

اگر از زمان نصب iOS 17.4.1 با مشکل تخلیه باتری در آیفون خود مواجه هستید، این نکات و ترفندها ممکن است بتوانند مدت زمان شارژدهی شما را افزایش دهند. برای رفع موثر تخلیه باتری، درک علت آن بسیار مهم است. در بسیاری از موارد، مقصر اصلی فعالیت پس‌زمینه برنامه‌ها است. حتی زمانی که به طور فعال از برنامه‌ها استفاده نمی‌کنید، برخی از آن‌ها، به‌ویژه برنامه‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسانی، همچنان در پس‌زمینه به‌روز می‌شوند و انرژی باتری را مصرف می‌کنند.

این فعالیت مداوم در پس‌زمینه می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر عمر باتری آیفون شما داشته باشد و منجر به تخلیه سریع آن شود. موضوعی که بسیاری از کاربران پس از به‌روزرسانی به iOS 17.4.1 گزارش کرده‌اند. با این‌حال، با اعمال چند تنظیم در سیستم‌عامل گوشی، می‌توانید این مشکل را کمی حل کنید و عملکرد باتری خود را بهبود ببخشید.

راه حل های رفع مشکل تخلیه باتری آیفون در iOS 17

یکی از اولین قدم‌ها در مقابله با تخلیه باتری، اطمینان از بروز بودن همه برنامه‌های شماست. توسعه‌دهندگان برنامه دائماً در تلاش هستند تا برنامه‌های خود را برای عملکرد بهتر و بهره‌وری باتری بهینه کنند. هر بروزرسانی که منتشر می‌کنند می‌تواند حاوی بهبودهای حیاتی باشد که به افزایش عمر باتری آیفون شما کمک کند.

برای بررسی بروزرسانی برنامه‌ها، به سادگی از App Store بازدید کنید و به بخش Updates بروید. در اینجا لیستی از همه برنامه‌ها با بروزرسانی‌های موجود را مشاهده خواهید کرد. روی دکمه “Update” در کنار هر برنامه ضربه بزنید، یا “Update All” را انتخاب کنید تا همه بروزرسانی‌های موجود به یکباره نصب شوند. با به‌روز نگه داشتن برنامه‌های خود، بهترین شانس را برای عملکرد مطلوب باتری به آیفون خود می‌دهید.

مدیریت بروزرسانی برنامه‌ها در پس‌زمینه (Background App Refresh)

درحالی‌که بروزرسانی برنامه‌های شما یک شروع عالی است، ممکن است برای حل کامل مشکل تخلیه باتری کافی نباشد. در چنین مواردی، ارزش آن را دارد که گزینه غیرفعال کردن Background App Refresh را برای برنامه‌هایی که نیازی به بروزرسانی مداوم ندارند، بررسی کنید.

Background App Refresh به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا محتوا و بروزرسانی‌های جدید را حتی زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید بررسی کنند. اگرچه این ویژگی می‌تواند برای برنامه‌های خاصی مانند برنامه‌های خبری یا آب‌وهوا راحت باشد، اما می‌تواند منجر به مصرف غیرضروری باتری برای برنامه‌های دیگر هم بشود.

برای مدیریت Background App Refresh، به Settings رفته، سپس روی General ضربه بزنید و Background App Refresh را انتخاب کنید. از اینجا، می‌توانید انتخاب کنید که می‌خواهید از تازه‌سازی کدام برنامه‌ها در پس‌زمینه جلوگیری و برای کدام برنامه‌ها این ویژگی فعال بماند.

نظارت بر میزان مصرف باتری

یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی مدیریت عمر باتری آیفون، نظارت دقیق بر آمار مصرف باتری است. این آمار اطلاعات ارزشمندی را در مورد اینکه کدام برنامه‌ها بیشترین انرژی را مصرف می‌کنند، به‌ویژه در پس‌زمینه، ارائه می‌دهد.

برای دسترسی به آمار مصرف باتری، به Settings و سپس Battery بروید. در اینجا، با تجزیه و تحلیل دقیق نحوه مصرف باتری در ۲۴ ساعت یا ۱۰ روز گذشته روبرو خواهید شد. به برنامه‌های فهرست‌شده در بخش Background Activity توجه ویژه‌ای داشته باشید چراکه این برنامه‌ها عامل اصلی مصرف باتری در زمانی‌ هستند که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید.

اگر متوجه شدید برنامه‌ای از مقدار نامتناسبی از انرژی باتری در پس‌زمینه استفاده می‌کند، محدود کردن استفاده از داده‌های پس‌زمینه آن یا اگر برای نیازهای روزانه شما ضروری نیست، حذف کامل آن را مدنظر داشته باشید.
بخش زیادی از مصرف باتری برای کاربران ایرانی توسط اپلیکیشن‌های عبور از فیلترینگ است. برای کمتر کردن سهم این موضوع، سعی کنید از برنامه‌هایی با مصرف اینترنت کمتر استفاده کنید. مثلا برای کلاینت‌های v2ray استفاده از Streisand یا foxray می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد

نتیجه گیری

درحالی‌که به‌روزرسانی iOS 17.4.1 مشکلاتی در مورد عمر باتری را برای بسیاری از کاربران آیفون ایجاد کرده، این مسائل غیر قابل حل نیستند. با بروزرسانی برنامه‌ها، مدیریت Background App Refresh و نظارت بر آمار مصرف باتری، می‌توانید عمر باتری آیفون خود را کنترل کنید.

منبع: geeky-gadgets

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا