#
آموزشآیفون

چگونه بفهمیم شخصی ما را در iMessage بلاک کرده است؟

چند پیام iMessage ارسال کرده‌اید اما پاسخی از مخاطب خود دریافت نمی‌کنید؟ شاید نگران شوید و فکر کنید که شخص مقابل شما را بلاک کرده باشد. در اینجا به بررسی برخی از نشانه‌ها می‌پردازیم که ممکن است نشان‌دهنده بلاک شدن شما در iMessage باشند.

توجه داشته باشید که احتمالا فقط در صورت مشاهده‌ی همزمان تمام این نشانه‌ها بلاک شده‌اید. اگر تنها شاهد یک یا دو علامت باشید، احتمالا دلایل دیگری وجود دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها نیز می‌پردازیم.

۱- ارسال شدن iMessage شما به‌صورت پیامک (SMS)

blue iMessage text bubble and green text message bubble on iPhone

به‌طور معمول، حباب‌های متنی iMessage به رنگ آبی هستند. اگر iMessage شما به‌صورت یک پیامک متنی سبز (SMS) ارسال شده، ممکن است بلاک شده باشید؛ بنابراین آیفون شما نمی‌تواند دستگاه اپل طرف مقابل را تشخیص دهد و نمی‌تواند iMessage را به‌طور موفقیت‌آمیز ارسال کند.

البته دلایل دیگری نیز ممکن است منجر به ارسال iMessage به‌صورت پیامک شوند. برای مثال، اگر دستگاه Apple مخاطب شما به اینترنت متصل نباشد، اپلیکیشن Messages به SMS روی می‌آورد و پیام شما را به‌صورت حباب متنی سبز ارسال می‌کند.

۲- عدم نمایش وضعیت خوانده‌شدن (Read Receipt)

به‌ طور معمول، پس از ارسال iMessage، رسید خوانده‌شدن مشاهده می‌شود که نشان می‌دهد زمان باز کردن پیام توسط طرف مقابل چه زمانی بوده. اگر در iMessage بلاک شده باشید، رسید خوانده‌شدن دیگر ظاهر نمی‌شود زیرا در وهله‌ی اول متن هرگز به دستگاه مخاطب شما نرسیده است.

اگر برای برخی پیام‌های گذشته وضعیت “Delivered” را مشاهده می‌کنید، می‌تواند نشان‌دهنده دریافت iMessage توسط دستگاه مخاطب قبل از بلاک کردن شما باشد.

با این حال، یک دلیل بدیهی عدم نمایش وضعیت Delivered این است که مخاطب آن‌ها را به منظور حفظ حریم خصوصی‌ خود غیرفعال کرده است. این یک تنظیم متداول برای کاربران اکوسیستم اپل است که ترجیح می‌دهند پیام‌ها را در زمان فراغت بخوانند و پاسخ دهند.

در صورت ضعیف بودن اتصال اینترنت مخاطب، ممکن است یک iMessage که با حباب آبی ارسال کرده‌اید، تا مدت مدیدی بدون وضعیت “Read” یا “Delivered” باشد.

۳- عدم امکان برقراری تماس با مخاطب از طریق تلفن یا سایر اپلیکیشن‌ها

اگر کسی شما را در iMessage بلاک کرده باشد، مجبور است به طور کامل شماره تلفن شما را بلاک کند. کاربران نمی‌توانند شخصی را روی iMessage بلاک کنند و همزمان امکان برقراری تماس تلفنی از سوی او را حفظ کنند.

بنابراین، برای اطمینان از بلاک شدن، سعی کنید با مخاطب خود تماس بگیرید. اگر تماس برقرار نمی‌شود، دچار وحشت نشوید! ممکن است در آن زمان مشغول باشند یا با مشکلی مخابراتی مواجه باشد که مانع از دریافت تماس‌ها روی آیفونشان شده باشد.

علاوه بر تماس، می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسان ثالث مانند WhatsApp و Telegram و اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام پیام‌ دهید.

اگر قادر به تماس با آن‌ها نیستید و دیگر نمی‌توانید پروفایل آن‌ها را در بسترهای شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید، متأسفانه ممکن است آن‌ها شما را در همه جا بلاک کرده باشند تا از دسترسی شما به آن‌ها جلوگیری کنند.

البته، ممکن است فقط شما نباشید که بلاک شده‌اید. با درهم تنیده‌ شدن روز‌افزون گوشی‌های هوشمند با زندگی ما، افراد ممکن است با فعال‌سازی حالت تمرکز (Focus Mode) و پاک کردن پروفایل‌های خود در شبکه‌های اجتماعی، به یک سم‌زدایی دیجیتال روی بیاورند تا از سلامت خود مراقت و اطمینان حاصل کنند که کسی به‌راحتی به آن‌ها دسترسی ندارد.

۴- امکان برقراری ارتباط با مخاطب از سایر شماره‌ها

اگر می‌توانید به‌طور عادی از طریق تلفن شخص دیگری با مخاطبتان iMessage بفرستید و تماس برقرار کنید، این ممکن است به این معنی باشد که طرف مقابل به‌طور خاص شما را بلاک کرده است.

اما قبل از هرگونه نتیجه‌گیری، ابتدا بررسی کنید که آیا مشکل از دستگاه و تنظیمات آن نیست. گاهی اوقات گوشی‌های هوشمند دچار مشکل شده، منجر به عدم کارکرد iMessage و یا عدم توانایی کاربر در برقراری تماس تلفنی روی آیفونشان می‌شود.

به‌طور کلی، هیچ روش مطمئن و فوری برای فهمیدن بلاک شدن یا نشدن در iMessage وجود ندارد. معمولا ترکیبی از نشانه‌هاست که تایید‌کننده خواهد بود.

چنانچه با تمام چهار موردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم مواجه هستید، می‌توانید با خیال راحت بپذیرید که مخاطب شما را در iMessage بلاک کرده است. در غیر این صورت، ممکن است طرف مقابل گرفتار باشد و به کمی زمان برای خود نیاز داشته باشد. در صورت عدم دریافت پاسخ، می‌توانید یک متن دیگر را امتحان کنید، اما از ارسال‌های پیام‌های پشت سر هم پرهیز کنید. منتظر بمانید تا آن‌ها با شما ارتباط برقرار کنند.

امیدواریم این مقاله در مورد تشخیص بلاک شدن در iMessage برایتان مفید بوده باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا