#
آموزشآیفون

هر چند وقت باید آیفون خود را خاموش کنید؟ کارشناسان NSA نظر می‌دهند

🔒 خاموش کردن کامل تلفن از آن محافظت می‌کند

بسیاری از افراد هنوز نمی‌دانند که چگونه به درستی از گوشی هوشمند خود استفاده کنند. این دستگاه‌های همه‌کاره به نگهداری منظم و بروزرسانی‌های مهم نیاز دارند تا به شکل بهینه در برابر فرسودگی و حملات محافظت شوند.

شاید عجیب باشد اما این نگهداری شامل یک کار بسیار ساده می‌شود: خاموش کردن کامل گوشی هوشمند. به گفته‌ی کارشناسان امنیتی NSA، همین کار به تنهایی به محافظت دستگاه از حملات هک کمک می‌کند. امروزه دسترسی به گوشی‌های هوشمند نه تنها از طریق لینک‌های مخرب، بلکه از طریق zero-click exploits نیز امکان‌پذیر است.

این روش شامل دور زدن گام به گام مکانیزم‌های امنیتی گوشی می‌شود. این فرآیند با یک تماس بی‌پاسخ آغاز شده، سپس اولین فایل‌ها نصب شده و به تدریج امکان دسترسی به سیستم و سرقت اطلاعات را فراهم می‌آورند. این اتفاق معمولاً بدون اینکه متوجه شوید رخ می‌دهد، اما خوشبختانه با راه‌اندازی مجدد کامل دستگاه می‌توان از آن جلوگیری کرد.

📅 هفته‌ای یکبار گوشی‌تان را خاموش و روشن کنید

پاسخ ساده کارشناسان امنیتی به این سوال که چند وقت یکبار باید موبایل را خاموش کرد این است: حداقل یک بار در هفته. در بهترین حالت، البته بهتر است که دفعات بیشتری گوشی خود را ری‌استارت کنید. زیرا علاوه بر از بین بردن خطر امنیتی، این کار باعث می‌شود سیستم‌عامل گوشی نیز تمام عملکردها را به راحتی اجرا کند.

ℹ️ چطور بفهمیم آیفون‌مان از چه زمانی خاموش نشده؟

در آیفون، مدت زمان روشن بودن دستگاه یا Uptime به طور مستقیم در دسترس نیست. با این حال، می‌توانید با استفاده از برنامه‌های شخص ثالثی که در اپ استور موجود هستند، این اطلاعات را به دست آورید. برخی از این برنامه‌ها می‌توانند اطلاعات دقیق‌تری در مورد استفاده از دستگاه، مانند مدت زمان استفاده از برنامه‌های خاص را نیز ارائه دهند. برای پیدا کردن این برنامه‌ها، کافی است در اپ استور عبارت “System Monitor” یا “Uptime” را جستجو کنید.

AppleFarsi.com – دنیای اپل به زبان فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا