#
آموزش

انتقال آسان عکس‌ها از گوگل فوتوز به iCloud Photos

اپل و گوگل با همکاری یکدیگر ابزار جدیدی برای انتقال داده‌ها معرفی کرده‌اند که به کاربران امکان می‌دهد مجموعه عکس‌های خود را مستقیماً از Google Photos به iCloud Photos منتقل کنند. این اقدام در پی راه‌اندازی ابزاری مشابه در سال 2021 برای انتقال عکس‌ها از iCloud Photos به Google Photos صورت می‌گیرد.

این همکاری اپل و گوگل در چارچوب پروژه انتقال داده‌ها (Data Transfer Project) انجام می‌شود که یک ابتکار متن‌باز با تمرکز بر قابلیت انتقال داده‌ها بین پلتفرم‌های آنلاین مختلف است. در اطلاعیه‌ای که امروز منتشر شد، این پروژه اعلام کرد که پشتیبانی از انتقال عکس‌ها و ویدیوها از Google Photos به iCloud Photos در هفته آینده آغاز خواهد شد:

“از امروز، اپل و گوگل امکانات انتقال مستقیم داده‌ها را گسترش می‌دهند تا کاربران Google Photos بتوانند مجموعه‌های خود را مستقیماً به iCloud Photos منتقل کنند. این قابلیت، مکمل و تکمیل‌کننده انتقال‌های موجودی است که ابتدا از iCloud Photos به Google Photos امکان‌پذیر شد و اصل اساسی “عمل متقابل” در پروژه انتقال داده‌ها (DTI) را برآورده می‌کند. این قابلیت از سوی اپل و گوگل در طول هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد و جدیدترین ابزاری است که از فناوری متن‌باز پروژه انتقال داده‌ها (DTP) استفاده می‌کند. این ابزار به ابزارهای انتقال مستقیم موجود که امروزه توسط DTI و شرکای بنیان‌گذار آن، اپل، گوگل و متا، به میلیاردها نفر ارائه می‌شود، می‌پیوندد.”

اپل و گوگل هر دو مقالات پشتیبانی را منتشر کرده‌اند که جزئیات فرآیند انتقال مجموعه‌ها از Google Photos به iCloud Photos را شرح می‌دهند. اپل می‌گوید که این سرویس در بیش از 240 کشور و منطقه در سراسر جهان در دسترس خواهد بود، اما برای حساب‌های کودکان یا حساب‌های Apple ID مدیریت‌شده در دسترس نیست. همچنین، در صورت فعال بودن Advanced Data Protection نمی‌توانید داده‌های عکس و ویدیو را به iCloud وارد کنید.

اپل اعلام کرده است:

  • هنگامی که عکس‌ها و ویدیوها را به iCloud Photos منتقل می‌کنید، از Google Photos حذف نمی‌شوند.
  • برای انتقال نیازی به دانلود عکس‌ها یا ویدیوهای خود ندارید. انتقال مستقیماً از Google به iCloud انجام می‌شود.
  • فرآیند انتقال بسته به حجم عکس‌ها و ویدیوهای در حال انتقال ممکن است بین چند ساعت تا چند روز طول بکشد.

برای انتقال عکس‌ها و ویدیوهای خود از Google Photos به iCloud Photos:

  1. به Google Takeout بروید.
  2. دستورالعمل‌ها را برای شروع خروجی از Google Photos دنبال کنید.
  3. “Apple – iCloud Photos” را به عنوان مقصد انتقال انتخاب کنید و با Apple ID خود وارد شوید.
  4. روی “Allow” ضربه بزنید تا مجوز اشتراک‌گذاری با Google برای افزودن عکس‌ها و ویدیوها به iCloud را به اشتراک بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت اپل و وب‌سایت گوگل مراجعه کنید که هر دو جزئیات بیشتری در مورد نحوه کار این فرآیند و آنچه پس از تکمیل انتقال رخ می‌دهد، ارائه می‌دهند.

“AppleFarsi.com – دنیای اپل به زبان فارسی”

نظر شما چیست؟

دکمه بازگشت به بالا