#
اخبار اپل

هشدار جدید اپل به کاربران آیفون

اپل بروزرسانی iOS 18.0.1 را با هدف رفع دو آسیب‌پذیری امنیتی و تعدادی مشکلات در نرم‌افزار iOS 18 منتشر کرده است. این بروزرسانی تنها چند هفته پس از عرضه نسخه بزرگ iOS 18 منتشر شده است. اپل اعلام کرده است که iOS 18.0.1 شامل «رفع مشکلات مهم و بروزرسانی‌های امنیتی برای آیفون» می‌باشد و توصیه می‌شود کاربران برای افزایش امنیت دیوایس خود سریعا این آپدیت را نصب کنند.

رفع آسیب‌پذیری‌ها در iOS 18.0.1

در این بروزرسانی‌های امنیتی، iOS 18.0.1 دو آسیب‌پذیری را برای کاربران رفع کرده است.

اولین مشکل مربوط به Media Session بود که می‌توانست باعث شود پیام‌های صوتی چند ثانیه از صدا را قبل از فعال شدن میکروفون ضبط کنند. این مشکل تنها کاربران آیفون 16 را تحت تأثیر قرار می‌داد.

آسیب‌پذیری دوم، که با کد CVE-2024-44204 شناسایی شده است، می‌توانست باعث شود رمزهای عبور ذخیره‌شده توسط قابلیت VoiceOver به‌صورت بلندخوانده شوند.

اهمیت بروزرسانی به iOS 18.0.1

با توجه به این مسائل، این آسیب‌پذیری از دو مورد ذکر شده مهم‌تر است. شان رایت، رئیس امنیت نرم‌افزار در شرکت Featurespace، می‌گوید: «خوانده شدن رمز عبور شما به‌صورت بلند اصلاً اتفاق خوشایندی نیست.» با این حال، او اشاره می‌کند که «ریسک این مشکل همچنان پایین است» چرا که «هر حمله‌کننده‌ای باید در موقعیتی باشد که بتواند صدای شما را بشنود.»

فوراً به iOS 18.0.1 بروزرسانی کنید

اگرچه تاکنون هیچ‌یک از این مشکلات در حملات واقعی مورد سوءاستفاده قرار نگرفته‌اند، اما آقای رایت همچنان توصیه می‌کند که فوراً آیفون خود را به iOS 18.0.1 بروزرسانی کنید.

بروزرسانی به iOS 18.0.1 به دلیل رفع باگ‌های مربوط به تاچ‌اسکرین در آیفون 16 و آیفون 16 پرو نیز ارزش نصب دارد. همچنین این بروزرسانی مشکل مربوط به خارج شدن غیرمنتظره پیام‌ها هنگام پاسخ دادن با یک Apple Watch Face به اشتراک گذاشته شده و همچنین فریز شدن دوربین در آیفون 16 را رفع می‌کند.

ممکن است زمان زیادی از ارتقای شما به iOS 18 نگذشته باشد یا شاید هنوز به آن بروزرسانی نکرده باشید.

برای انجام بروزرسانی. به قسمت Settings > General > Software Update بروید و به iOS 18.0.1 ارتقا دهید.

“AppleFarsi.com – دنیای اپل به زبان فارسی”

نظر شما چیست؟

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا