چرا ایرپاد پرو ۲ یک محصول شگفت‌انگیز است؟

اپل همچنان به ارائه بروزرسانی برای بهترین هدفون بی‌سیم خود، یعنی AirPods Pro 2، ادامه می‌دهد. نسل دوم این هدفون‌ها (با درگاه Lightning یا USB-C) با قابلیت حذف نویز فعال (Active Noise Cancellation)، Transparency Mode و موارد دیگر عرضه شد. یک سال بعد، اپل یک بروزرسانی بزرگ ارائه کرد که حالت صدای تطبیقی (Adaptive Audio)، تشخیص مکالمه (Conversation Awareness) و موارد دیگر را به آن اضافه کرد. اپل در اواخر سال جاری، بروزرسانی دیگری را منتشر خواهد کرد که قابلیت‌های بیشتری را به این هدفون‌ها اضافه می‌کند.

🎧 حالت صدای تطبیقی (Adaptive Audio)

AirPods Pro 2 در ابتدا با سه حالت کنترل نویز عرضه شد. حالت حذف نویز به طور مؤثری صدای محیط اطراف شما را بی‌صدا می‌کند، حالت Transparency Mode صداهای اطراف را به گوش شما می‌رساند در حالی که گوش‌های شما بسته است و حالت خاموش هم… خب، همان صدایی است که هدفون‌های توگوشی قبل از AirPods Pro داشتند. خفه و گرفته. شما احتمالاً از حالت حذف نویز یا Transparency استفاده می‌کنید.

در این قسمت حالت Adaptive Audio وارد می‌شود. بعد از اولین تجربه این حالت، ممکن است دیگر هرگز به دو حالت دیگر نیاز نداشته باشید.

به گفته‌ی اپل، حالت تطبیقی “حالت Transparency و حذف نویز فعال را بر اساس شرایط محیط کاربر به صورت پویا با هم ترکیب می‌کند تا بهترین تجربه را در لحظه ارائه دهد.” و این حالت به خوبی عمل می‌کند.

Adaptive Audio به شما این امکان را می‌دهد که در هنگام شستن ظرف‌ها از Transparency Mode لذت ببرید و سپس زمانی که جاروبرقی را روشن می‌کنید، به طور یکپارچه به حالت حذف نویز برگردید. حتی متوجه تغییر حالت نخواهید شد زیرا پخش صدا کاملاً ثابت به نظر می‌رسد.بازگشت صداهای محیط اطرافتان زمانی که متوجه می‌شوید چه اتفاقی افتاده است، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

🗣️ تشخیص مکالمه (Conversation Awareness)

از اولین نسخه‌ی AirPods در سال ۲۰۱۷، این هدفون‌ها همیشه در این امر که به شما اجازه دهند صدا را متوقف کنید و به دنیای اطرافتان بپیوندید، عالی بوده‌اند. با Auto-Pause، فقط کافیست یک AirPod را از گوش خود خارج کنید تا پخش متوقف شود.

Conversation Awareness برداشتی تازه از یک ایده‌ی مشابه است.

اگر با روشن بودن Conversation Awareness صحبت کنید، AirPods Pro 2 به طور خودکار صدای موزیک درون گوش شما را کاهش می‌دهد و صدای افرادی که در مقابل شما صحبت می‌کنند را افزایش می‌دهد. در حین انجام این کار، Conversation Awareness به طور فعال نویز پس‌زمینه پشت سر شما را کاهش می‌دهد.

این ویژگی باعث می‌شود که بتوانید بدون اینکه AirPods خود را لمس کنید، به موسیقی گوش دهید و به کسی که از کنارتان می‌گذرد سلام کنید.

🔇 بی‌صدا کردن یا لغو بی‌صدا

Mute یا Unmute ممکن است به اندازه‌ی Adaptive Audio و Conversation Awareness شگفت‌انگیز به نظر نرسد، اما اگر تا به حال از AirPods Pro 2 خود در یک تماس تلفنی استفاده کرده‌اید، به همان اندازه راحت است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد در حین هر تماسی از طریق AirPods خود با فشار دادن پایه، به راحتی صدای خود را قطع کنید. برای لغو بی‌صدا کردن دوباره فشار دهید. نیازی به بیرون آوردن گوشی نیست.

🎛️ سایر ویژگی‌ها

iOS 17 برای اولین بار این ویژگی‌ها را به AirPods Pro 2 معرفی کرد. Adaptive Audio، Conversation Awareness، Mute یا Unmute، Personalized Volume و بهبودهای Automatic Switching پس از بروزرسانی به iOS 17 در دسترس هستند.

🎉 ویژگی‌های جدید در راه است

با معرفی رسمی iOS 18 در پاییز امسال، اپل این ویژگی‌ها را منتشر خواهد کرد:

این سه ویژگی که در حال حاضر در نسخه بتا موجود هستند، در پاییز امسال در کنار iOS 18 عرضه خواهند شد.

#AirPods #iOS18 #AirPods_Pro #اپل

AppleFarsi.com – دنیای اپل به زبان فارسی

خروج از نسخه موبایل