#
آیفوناخبار اپل

۳ ویژگی جدید و جذاب ios18

بعد از ماه‌ها وعده‌های اپل مبنی بر اینکه iOS 18 «بزرگترین بروزرسانی تاریخ ios» خواهد بود، رویداد افتتاحیه WWDC در ۱۰ ژوئن برگزار شد و این وعده را وبه واقعیت تبدیل کرد. بخصوص که نیمه دوم این رویداد به طور کامل به هوش مصنوعی (که Apple Intelligence نامیده می‌شود) اختصاص داشت. نسخه اپل در دنیای هوش مصنوعی که برای ارتقاء آیفون و سایر محصولات اپل در نظر گرفته شده است.

در این بروزرسانی، شاهد ویژگی‌های جدیدی در iOS هستیم که امکان شخصی‌سازی بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد، به علاوه چند ویژگی دیگر که اپل را به رقابت تسلیحاتی هوش مصنوعی در دهه ۲۰۲۰ بازمی‌گرداند. برخی از این ویژگی‌ها صرفاً جذاب هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نحوه استفاده شما از دستگاه را کاملاً تغییر دهند.

🤖 استفاده از Apple Intelligence سیری برای انجام تقریباً هر کاری

سال‌ها بود که توانای درک دستورات سیری ضعیف بود. کاربران مجبور بودند با عبارات از پیش تعیین‌شده با آن صحبت کنند تا مثلاً چراغ‌هایشان را روشن کنند، که این کار در اپل واچ حتی سخت‌تر هم بود. خوشبختانه، سیری جدید و تقویت‌شده، صدای کاربر و نیات او را بهتر درک می‌کند. سیری اکنون، زمینه مکالمه قبلی را به خاطر می‌آورد و با هر برنامه‌ای کار می‌کند. حتی طراحی نشانگر جدید و ظریف دارد که یادآور نحوه‌ی درخشش Google Assistant در لبه‌ی پایین صفحه است.

با این قدرت چه کاری می‌توانید انجام دهید؟
اپل ذر WWDC چندین مثال را نمایش می‌دهد که از ساده تا پیچیده متغیر است. می‌توانید از سیری بخواهید عکس‌های یک دوست را با لباس خاصی پیدا کند، سپس آن عکس را ویرایش کرده و به یک یادداشت موجود اضافه کند. همچنین می‌توانید قبل از رسیدن مادرتان از فرودگاه، برنامه‌های ناهار را با او هماهنگ کنید، با درنظر گرفتن پیامک‌های قبلی در مورد رزرو شام، اطلاعات پرواز فعلی، زمان باز شدن رستوران، زمان سفر به آن رستوران، و رویدادهای متناقض در برنامه شما. سیری می‌تواند چندین برنامه‌ی اصلی را بدون باز کردن آن‌ها مدیریت کند و اپل می‌گوید که سیری با برنامه‌های شخص ثالث نیز یکپارچه می‌شود.

البته چند نکته‌ی ناامیدکننده هم وجود دارد. اول، iOS 18 به طور کلی در همان دستگاه‌هایی که iOS 17 را دریافت کرده‌اند، در دسترس خواهد بود، اما ویژگی‌های Apple Intelligence عمدتاً به آیفون ۱۵ پرو و مدل‌های جدیدتر محدود می‌شود. دوم، همانطور که Apple Newsroom اعلام کرده، Apple Intelligence در پاییز ۲۰۲۴ به صورت محدود به عنوان نسخه‌ی بتا در دسترس خواهد بود و ویژگی‌های بیشتر در طول سال آینده ارائه می‌شوند.

🎨 صفحه اصلی خود را مطابق سلیقه‌تان سفارشی کنید

کاربران اپل خوشحال باشید! در سال ۲۰۲۴، بالاخره می‌توانیم کاری را انجام دهیم که اندروید بیش از یک دهه است برای کاربرانش فعال کرده است. تغییر مکان آیکن برنامه‌ها در صفحه اصلی. اکنون می‌توانید برنامه‌ها را به هر جایی که دوست دارید، منتقل کنید.

همچنین می‌توانید پالت رنگی برنامه‌های خود را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید رنگ‌های صورتی یا زرد را انتخاب کنید، دیگر محدودیتی ندارید.می‌توانید این کار را از طریق یک چرخه‌ی رنگ انجام دهید، یا برنامه‌ها را طوری تنظیم کنید که به طور خودکار با رنگ‌های تصویر پس‌زمینه صفحه اصلی هماهنگ باشند. اگر انتخاب‌های خودکار را دوست ندارید، می‌توانید از ابزار انتخاب رنگ داخلی برای انتخاب یک رنگ خاص از تصویر پس‌زمینه استفاده کنید.

برای طرفداران حالت تاریک، دیگر لازم نیست از برنامه‌هایی که لوگوهای سفید خیره‌کننده دارند، رنج ببرید، زیرا می‌توانید به همه آنها یک زمینه‌ی تیره‌تر و منسجم‌تر یا برعکس، یک زمینه‌ی سفید بدهید. به نظر می‌رسد که می‌توانید این تنظیم را به صورت خودکار انجام دهید تا هر زمان که تغییر کردند، تنظیمات حالت تاریک یا روشن شما را دنبال کنند. تمام این گزینه‌های تنظیم تنها با چند ضربه در دسترس هستند و بازگشت تغییرات را در صورتی که نظرتان عوض شد، بسیار آسان است.

🔒 قفل کردن یا مخفی کردن برنامه‌های حساس

همه ما برنامه‌های حساسی داریم و البته افرادی که کاملاً به آنها اعتماد نداریم، بنابراین منطقی است که هنگام تحویل تلفن خود، آنچه را که می‌توانند انجام دهند محدود کنیم. ویژگی جدید قفل برنامه، برنامه‌های مورد نظر شما را در پشت Face ID یا رمز عبور شما پنهان می‌کند. قابلیت اضافه اینکه برای حفظ حریم خصوصی، محتوای برنامه‌ی قفل‌شده در سایر قسمت‌های تلفن شما، مانند اعلان‌ها و جستجو، نمایش داده نمی‌شود. بنابراین یک فرد فضول نمی‌تواند زرنگ‌بازی دربیاورد.

ممکن است لازم باشد با مخفی کردن یک برنامه، یک قدم فراتر بروید. برنامه‌های پنهان از صفحه اصلی ناپدید می‌شوند و شما فقط می‌توانید از طریق پوشه‌ی برنامه‌های پنهان در App Library به آنها دسترسی داشته باشید. باز کردن قفل با Face ID تنها راه باز کردن آنها یا دیدن اینکه کدام برنامه‌ها پنهان شده‌اند، است. همانند برنامه‌های قفل‌شده، برنامه‌های پنهان هیچ یک از محتواهای خود را در جستجو، اعلان‌ها و سایر بخش‌های قابل دسترس در خارج از برنامه نشان نمی‌دهند. در واقع، خود برنامه حتی در نتایج جستجو ظاهر نمی‌شود. تنها نکته‌ی منفی این است که پوشه‌ی برنامه‌های مخفی برای هر کسی که به تلفن شما دسترسی دارد قابل مشاهده است. بنابراین اگر برنامه‌هایی را مخفی می‌کنید، با یک کشیدن تصادفی به App Library کاملاً مشخص خواهد شد.

#iOS18 #آیفون #اپل #iPhone #Apple AppleFarsi.com – دنیای اپل به زبان فارسی

نظر شما چیست؟

دکمه بازگشت به بالا