#
اخبار اپلمک

ChatGPT و Apple Shortcuts در مک 🖥️

با عرضه‌ی برنامه‌ی رسمی ChatGPT برای مک توسط OpenAI (پیش از ویندوز)، کاربران مک می‌توانند بدون نیاز به مرورگر وب، از اکثر قابلیت‌های نسخه‌ی آیفون این برنامه در دسکتاپ خود بهره‌مند شوند. یکی از بهترین ویژگی‌های این برنامه، دسترسی سریع به ChatGPT از هر نقطه با استفاده از میانبر صفحه کلید Option + Space (یا میانبر دلخواه کاربر) است.

🦾 میانبرها

میانبرهای پشتیبانی‌شده توسط ChatGPT در iOS، در macOS نیز قابل استفاده هستند. این میانبرها می‌توانند به صورت خودکار همگام‌سازی شوند یا از طریق بخش Shortcuts در مک تنظیم شوند. ChatGPT دو میانبر ارائه می‌دهد: Ask ChatGPT (پرسیدن از ChatGPT) و Start voice conversation with ChatGPT (شروع مکالمه صوتی با ChatGPT).

در آیفون، می‌توان از Ask ChatGPT به عنوان ویجت قفل صفحه استفاده کرد و Start voice conversation with ChatGPT را به دکمه‌ی Action در آیفون 15 Pro Max اختصاص داد. البته، میانبر صفحه کلید در مک، نیاز به Ask ChatGPT را برآورده می‌کند و کاربران حرفه‌ای می‌توانند سناریوهای مفیدتری ایجاد کنند. اما قابلیت Start voice conversation with ChatGPT پتانسیل بیشتری در مک دارد.

🗣️ صدای ChatGPT

تنها تغییر لازم برای استفاده از Start voice conversation with ChatGPT در مک، قرار دادن آن در پوشه‌ی نوار منو و اختصاص دادن Control + Space به عنوان میانبر صفحه کلید برای اجرای این قابلیت است. همچنین می‌توان یک آیکون به Dock برای شروع مکالمه صوتی اضافه کرد. این میانبر حتی زمانی که برنامه‌ی ChatGPT Mac بسته است نیز کار می‌کند.

🤖 دستیار دستیار صوتی

بسیاری از کاربران از ChatGPT voice در iOS برای ایجاد یک نسخه‌ی هوش مصنوعی مولد از Siri استفاده کرده‌اند. داشتن همین قابلیت در مک، می‌تواند یک دستیار صوتی پیشرفته در اختیار شما بگذارد. اگرچه برای ارزیابی کامل کاربرد ChatGPT voice در مک به زمان بیشتری نیاز است، اما به نظر می‌رسد پتانسیل بالایی داشته باشد.

اپل در تاریخ ۱۰ ژوئن در کنفرانس WWDC 2024 از پیشرفت‌های نرم‌افزاری آینده خود رونمایی خواهد کرد و می‌توان انتظار داشت که Siri نیز با کمک OpenAI در iOS 18 و macOS 15 به ویژگی‌های جدیدی مجهز شود.

💡 نکته: ChatGPT می‌تواند در ارائه‌ی دستورالعمل‌های گام به گام برای ایجاد میانبرها بر اساس نیاز کاربر، بسیار مفید باشد. تصور کنید که Siri و برنامه‌ی Shortcuts از هوش مصنوعی مولد برای ادغام این نوع ویژگی به طور مستقیم و با دسترسی بیشتر به سیستم استفاده کنند.

توجه: این اپ هنوز در مرحله بتا است و بزودی بصورت عمومی در اختیار همه کاربران قرار می‌گیرد

#ChatGPT #Shortcuts #اپل #مک #هوش_مصنوعی #Apple #Mac #ArtificialIntelligence

AppleFarsi.com – دنیای اپل به زبان فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا