#
مک

بازطراحی System Settings در macOS 15

هرگونه تغییری در نحوه‌ی عملکرد سیستم‌عامل مک به عنوان یک پلتفرم قدیمی و پر مخاطب، با مقاومت‌هایی از سوی کاربران مواجه می‌شود. برای مثال، در macOS Ventura، اپل برنامه‌ی System Preferences را بازطراحی کرد تا ظاهر و احساسی شبیه به برنامه‌ی Settings در آیفون و آیپد داشته باشد. این تغییر با واکنش‌های منفی قابل توجهی (به خصوص در طول دوره‌ی بتا) همراه بود.

اکنون، پیش از برگزاری WWDC، وبسایت AppleInsider گزارش می‌دهد که اپل در حال برنامه‌ریزی برای اعمال برخی تغییرات در System Settings در macOS 15 آینده است. آیا این تغییرات برای جلب رضایت منتقدان کافی خواهد بود؟

بازطراحی System Settings، اما با همان طراحی کلی

System Settings app in macOS

به گفته‌ی منابع آگاه، تنظیمات فردی در برنامه بر اساس اولویت و اهمیت کلی بازطراحی خواهند شد. به عنوان مثال، بخشی که شامل تنظیمات اعلان‌ها و صدا می‌شود، به پایین‌تر در فهرست منتقل خواهد شد. بخشی که شامل تنظیمات عمومی است، درست زیر تنظیمات کلیدی شبکه قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، اپل قصد دارد دسته‌بندی‌های مختلف تنظیمات را بازطراحی کند تا آنها را برای پیدا کردن بصری‌تر و آسان‌تر کند. اما انتظار می‌رود که طراحی کلی برنامه تا حد زیادی یکسان باقی بماند.

اینکه اپل دست به بازطراحی کامل System Settings نمی‌زند، تعجب‌آور نیست. به نظر می‌رسد هدف اصلی در تغییر طراحی که همان یکپارچگی با Settings در iOS و iPadOS بود، محقق شده است. اما بصورت کلی حرکت این شرکت به سوی جذب رضایت بیشتر کاربران را به فال نیک می‌گیریم

نظر شما چیست؟

#macOS #macOS_Sonoma #System_Settings #System_Preferences #Apple

AppleFarsi.com – دنیای اپل به زبان فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا