#
آیفوناپل واچ

چگونه اپل واچ را با آیفون شارژ کنیم؟

با وجود کاربردی بودن اپل واچ در زندگی روزمره، انکار نمی‌توان کرد که اطمینان از شارژ بودن باتری یک دستگاه دیگر برای استفاده طولانی‌مدت می‌تواند آزاردهنده باشد. بدون شک بسیاری از کاربران حس کلافگی تمام شدن شارژ اپل واچ در زمانی که به هیچ منبع یا پریز برقی جهت شارژ دسترسی ندارند را تجربه کرده‌اند. با این حال، شاید برای چنین مواقعی، دانستن یک ترفند، مفید باشد.

شاید این ایده به ذهن خودتان رسیده باشد ولی هرگز ان را امتحان نکرده باشید ولی در واقع می‌توان اپل واچ را با آیفون شارژ کرد. البته به شرطی که کاربر هم کابل شارژ سازگار و هم مدل آیفون پشتیبانی‌شده با شارژ کافی داشته باشد. در ادامه هر آنچه که باید در مورد نحوه شارژ Apple Watch از طریق آیفون و اینکه کدام مدل‌های گوشی و اجزای خاص قادر به انجام این فرآیند هستند بدانید را باهم مرور می‌کنیم.

کدام آیفون‌ها می‌توانند اپل واچ را شارژ کنند؟

در حالی که امکان شارژ اپل واچ با آیفون وجود دارد، در حال حاضر تنها چند مدل خاص می‌توانند این کار را انجام دهند. این قابلیت به‌طور ویژه به خط تولید آیفون ۱۵ اضافه شده است. بنابراین، در حال حاضر تنها iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro و iPhone 15 Pro Max قادر به شارژ اپل واچ هستند.

این قابلیت شارژ خارجی برای سری آیفون ۱۵ از این جهت است که این مدل‌ها اولین آیفون‌هایی هستند که از درگاه شارژ USB-C به جای درگاه اختصاصی لایتنینگ اپل استفاده می‌کنند. در حالی که USB-C آیفون ۱۵ آن‌طور که می‌توانست سریع نیست، اما از انتقال برق USB پشتیبانی می‌کند که به آن اجازه می‌دهد دستگاه‌های کوچک سازگار مانند Apple Watch یا کیس شارژ AirPods را شارژ کند. علاوه بر این، انتظار می‌رود که USB-C درگاه شارژ استاندارد برای مدل‌های آیفون جدید در آینده باشد، که نشان می‌دهد این ویژگی در گوشی‌های بعد از سری آیفون ۱۵ در دسترس خواهد بود.

چه کابلی برای شارژ اپل واچ با آیفون لازم است؟

با توجه به اینکه تنها آیفون‌هایی که دارای درگاه شارژ USB-C هستند می‌توانند اپل واچ را شارژ کنند، کاربران به نوع خاصی از کابل شارژ سازگار نیز نیاز دارند. به‌ویژه، Apple Watch Magnetic Fast Charging USB-C Cable گزینه اصلی است. کابل‌های شارژ شخص ثالث نیز ممکن است کار کنند، به شرطی که یک سر آنها دارای کانکتور USB-C و سر دیگر آن دارای دیسک شارژ مغناطیسی اپل واچ باشد.

“AppleFarsi.com – دنیای اپل به زبان فارسی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا