راهنمای تمیز کردن پورت شارژ آیفون

چگونه پورت شارژ آیفون را مانند متخصصان اپل Genius Bar تمیز کنیم:
تلفن‌های همراه ما به سرعت کثیف می‌شوند، و پورت شارژ آیفون نیز از این قاعده مستثنی نیست. پورت لایتنینگ اپل که از انگشت، گوش‌پاک‌کن یا حتی نوک یک دستمال کاغذی تا شده کوچکتر است، مکان دشواری برای تمیز کردن است. اما تمیز کردن آن نباید کاری سخت باشد و شما می‌توانید با استفاده از وسایل خانگی، آیفون خود را در عرض چند دقیقه مثل روز اول تمیز کنید.

چه زمانی باید پورت شارژ آیفون را تمیز کرد؟
حتی اگر آیفون شما به خوبی کار می‌کند، پرز و ذرات (حتی نمک و شن) احتمالاً در پورت شارژ آن جمع می‌شوند. اگر آیفون شما دیگر شارژ نمی‌شود، به آهستگی شارژ می‌شود یا فقط گاهی اوقات شارژ می‌شود، پورت آن نیاز به تمیز کردن دارد.

چگونه پورت شارژ آیفون را تمیز کنیم؟
اپل در دستورالعمل رسمی خود، درباره تلاش برای تمیز کردن پورت شارژ با هر چیزی سخت‌تر از چوب، مانند هر نوع سنجاق یا میله فلزی، هشدار می‌دهد. قطعات الکترونیکی ظریفی در داخل پورت قرار دارند و استفاده از سنجاق فلزی تیز می‌تواند به آن‌ها آسیب دائمی وارد کند.

وسایل مورد نیاز شما:

مرحله اول: شل کردن ذرات:
به آرامی خلال دندان را داخل پورت شارژ فرو کنید و اطراف آن را برای شل کردن هر گونه کثیفی، گرد و غبار، پرز یا ذرات بخراشید. به پورت شارژ فشار وارد نکنید یا به شدت ضربه نزنید و این کار را با دقت و آرامش کامل انجام دهید. زیرا این کار می‌تواند به اجزای داخلی آسیب برساند. این کار را تا زمانی که احساس کنید که همه چیز شل شده است ادامه دهید. ( میتوانید از یه چراغ قوه برای نگاه کردن به داخل پورت، استفاده کنید)

مرحله دوم: بفوت کردن ذرات:
با استفاده از هوای فشرده، ذرات شل شده را بیرون فوت کنید. ( این کار را توسط اسپری‌های هوای فشرده مخصوص انجام دهید. به هیچ‌وجه از دستگاه‌های صنعتی فشرده‌سازی هوا استفاده نکنید. چون فشار بالا باعث آسیب زدن به دستگاه میشود. همچنین در حفره‌های بلندگوها هوای فشرده نزنید. چون هم به بلندگو و هم به میکروفون آسیب میزند) گوشی را با پورت به سمت پایین نگه دارید و به آرامی بر روی دستمال میکروفایبر به آن ضربه بزنید تا هرگونه ذره باقیمانده بیفتد.

وسایل خانگی که می‌توانید برای تمیز کردن پورت شارژ استفاده کنید:
اگر نگران آسیب احتمالی ناشی از نوک تیز خلال دندان هستید، یک قلموی کوچک برای شل کردن و برداشتن ذرات در پورت شارژ آیفون شما ابزار بهتری است. این روش نمی‌تواند ذرات سرسخت یا چسبیده را مانند خلال دندان بردارد، اما برای نگهداری سبک عالی است.

چگونه آب موجود در پورت شارژ را خارج کنیم:
راه‌حل قدیمی قرار دادن تلفن در کیسه برنج برای تلفن‌های کاملاً خیس عالی است، اما وقتی آب به شکل محدودتری وارد شده (مانند قطرات باران یا پاشش آب ظرفشویی)، راه‌حل خشک کردن نیز باید ساده‌تر و سریع‌تر باشد. ابتدا تلفن خود را کاملاً خاموش کنید. آن را رو به پایین نگه دارید و به آرامی بر روی سطح نرمی با گوشی ضربه بزنید تا هرگونه آب اضافی خارج شود، می‌توانید از فوت یا باد سرد سشوار نیز استفاده کنید. اگر ضرورتی در استفاده سریع نداشتید، می‌توانید آن را برای ۲۴ ساعت در مکانی امن و خشک قرار دهید.

چند وقت یکبار باید پورت شارژ آیفون را تمیز کرد؟
حتی آیفون افراد تمیز نیز ممکن است به مرور زمان پر از پُرز و گرد و خاک بشود که می‌تواند بر شارژ شدن آیفون تأثیرگذار باشد. ما توصیه می‌کنیم پورت شارژ آیفون خود را هر سه ماه یک بار به خوبی تمیز کنید.

آیا شما هم زمانی برای تمیز کردن دیوایس‌هایی که هرروز با آن‌ها سروکار دارید، اختصاص می‌دهید؟

خروج از نسخه موبایل