بروزرسانی iOS 17.2: گسترش هشدار محتوای حساس

اپل با آپدیت جدید iOS 17.2، قابلیت هشدار محتوای حساس (Sensitive Content Warning) را گسترش داده است. این قابلیت، که پیشتر در برنامه‌هایی مانند عکس‌ها (Photos) و پیام‌ها (Messages) فعال بود، اکنون به قسمت‌های بیشتری از سیستم عامل اضافه شده است. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا قبل از نمایش محتوای شامل برهنگی و محتوای جنسی هشداری دریافت کنند.

در نسخه بتای جدید iOS 17.2، ویژگی هشدار محتوای حساس با استفاده از یادگیری ماشینی در دستگاه، قادر است تصاویر و ویدئوها را تحلیل کرده و تصاویر یا ویدئوهای مشکوک را تار کند. این قابلیت به صورت اختیاری عمل می‌کند و در برنامه‌هایی مانند مخاطبین (Contacts) و تلفن (Phone)، و همچنین در برچسب‌ها (stickers) مربوط به برنامه پیام‌ها (Messages) کاربرد دارد.

برای فعال‌سازی این ویژگی، کاربران می‌توانند به قسمت تنظیمات (Settings) رفته، گزینه حریم خصوصی و امنیت (Privacy & Security) را انتخاب کرده و سپس گزینه هشدار محتوای حساس (Sensitive Content Warning) را پیدا کنند. این ویژگی را می‌توان به صورت کلی یا فقط برای برخی برنامه‌ها و ویژگی‌های خاص فعال کرد.

iOS 17.2 در حال حاضر برای توسعه‌دهندگان و بتا تسترهای عمومی در دسترس است و انتظار می‌رود که در فرصت مانده به انتهای سال جاری برای عموم منتشر شود. این آپدیت شامل ویژگی‌های جدید دیگری نیز می‌شود، از جمله برنامه یادداشت (Journal)، به‌روزرسانی‌هایی در اپل موزیک (Apple Music)، و تغییرات در ویژگی تپ‌بک (tapback).

این هشدارهای محتوای حساس همچنین برای پیام‌ها در برنامه Messages، انتقال‌های AirDrop و پیام‌های ویدیویی FaceTime نیز قابل استفاده هستند. این ویژگی پیشتر در سال جاری برای آیفون، آیپد، مک و اپل واچ راه‌اندازی شده بود. اپل از سال 2021، ویژگی مشابهی با نام Contact Safty برای کودکان را در دیوایس‌های خود ارائه کرده است.

خروج از نسخه موبایل